Пускат метрото до Бизнес парка най-късно до края на април 2015 г.

Пускат метрото до Бизнес парка най-късно до края на април 2015 г.

Пускат метрото до Бизнес парка най-късно до края на април 2015 г.

Най-късно до 23 – 24 април ще бъде пусната отсечката от ж.к. „Младост I" до Бизнеспарка в ж.к. „Младост IV". Това заяви премиерът Бойко Борисов, който обеща, че за целта ще бъдат намерени необходимите средства.

Борисов обясни, че по време на втория си мандат като кмет е обещал на Бизнеспарка в ж.к. „Младост”, както и на жителите на квартала да имат метро. „В квартала има 90 хил. души, смятайте ги с 40 – 50 хил. автомобила, които всеки ден идват до Бизнеспарка. Столица, която има метро да аерогарата, е съвременна. На министър Ивайло Московски задачата му е да продължат плащанията, така, както сме поели ангажимент”, подчерта Борисов.

 „Много е трудно да пуснем програмата „Транспорт”, не съм оптимист. Ще ви кажа следващия понеделник, когато отида в Брюксел, дали ще има политическо решение за България, защото всички проекти са изпуснати и то така са изпуснати и провалени, че няма оправяне. Министрите бяха там и се върнаха с лоши новини. Надявам се до следващата седмица да имаме решение и да ни кажат на какво можем да се надяваме, но за столичното метро пари ще има. Така че от април месец само за този квартал, който е колкото един град – Пазарджик или Казанлък, ще имат възможност да ползват това съвременно съоръжение”, обясни министър-председателят.

Първата копка на софийското метро в участъка от ж.к. „Младост I" до Бизнеспарка в ж.к. „Младост IV" беше направена през април 2013 г. Трасето ще има три спирки. Едната ще бъде пред магазин „Деница”, като единият изход ще е в „Младост 1”, а другият - в „Младост 2”. Втората подземна станция ще е при магазина на „Хит” и изходите ще са към „Младост 2” и към „Младост 3”. Третата спирка ще е пред Бизнеспарка и ще се излиза пред сградата, където в момента са офисите на концесионера „Софийска вода”.

Изпълнители на проекта са „Метро Билд Младост" и „Геометро Б.П.", а общата прогнозна стойност на строежа е около 86 милиона лева без ДДС. Тази цена е с около 20 млн. лева по-ниска от първоначално планираната.

 В момента се строи и участъкът от „Цариградско шосе” до летището. След като това трасе и „Младост 1” - „Младост 4” бъдат готови, пътуващите с подземната железница на ден ще се увеличат с 90 хил. и ще достигнат общо към 400 хил. души.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ