6 тролейбусни линии ще бъдат засегнати от реконструкцията на бул. „Скобелев“

6 тролейбусни линии ще бъдат засегнати от реконструкцията на бул. „Скобелев“

6 тролейбусни линии ще бъдат засегнати от реконструкцията на бул. „Скобелев“

Остра обществена реакция предизвикаха плановете на Столична община за реконструкция на бул. „Скобелев“ с цел осигуряване автомобилен достъп до „Военното НДК“, където предстои да се нанесе Софийският районен съд.

Гражданската организация „Спаси София“ стартира подписка срещу проекта, предвиждащ закриването на трамвайна линия №6, която свързва кв. Лозенец с НДК, пл. Македония и Женския пазар.

Освен до ликвидирането на 6-ицата, реконструкцията ще доведе и до сериозни проблеми в движението на 6 от 9-те столични тролейбусни линии, коментира за сайта „Мениджър Нюз“ Гергин Борисов, един от инициаторите на гражданските интернет инициативи „Спаси метрото“ и „Спаси София“. 

Конфликт на тролейбусния транспорт ще има конкретно в две спирки – на бул. "Прага" (Петте кьошета) и в самия подлез на НДК, където се движат тролеите по линии 1, 2, 5, 7, 8 и 9.

„Веднага след спирката в тунела ще има връзка, която е твърде тясна и се намира в твърде остра крива. Така автомобилите, които минават оттам, ще пречат на тролейбусите и ще се образуват задръствания“, обяснява г-н Борисов.

След реконструкцията, гражданите, които извършват трансфер между тролейбусната спирка на бул. „Прага“ и трамвайния транспорт, пък ще трябва освен да пресичат пътно платно, както е в момента, и да чакат на светофар, допълва той.

Друг проблем, казва Борисов, е, че перонът на натоварената трамвайна спирката на бул. „Прага“ в посока НДК ще бъде намален от сегашните 3 метра на метър и половина.

„Това означава, че големият брой чакащи пътници ще са психологически принудени да стоят между активните автомобилно и трамвайно движения на един тесен перон, широк буквално три плочки.

Борисов обяснява решението за извършване на реконструкцията така:

„За съжаление, Столична община има лошия навик да забравя градския транспорт или да не му отдава достатъчно внимание. Това е основният проблем с този и други проекти – те просто игнорират градския транспорт за сметка на автомобилното движение.“

Гражданската инициатива организира петицията срещу реконструкцията на бул. „Скобелев“, която до момента е събрала около 600 подписа.

„Правим подписката, не защото смятаме, че тя е инструмент, който ще стимулира общината да разреши проблема, а защото е добър метод да информираме хората и същевременно да чуем тяхното мнение.“

В проекта за реконструкцията се предвижда входната рампа на тунела на НДК да стане по-тясна и стръмна, а на мястото на трамвайната линия №6 да бъде поместено автомобилното движение.

Столична община представи идеята пред медиите с обещанието, че е предвидена замастваща тролейбусна линия, която обаче не е включена в проекта и е без осигурено финансиране.

Според „Спаси София“, закриването на трамвайни линии противоречи на европейските практики, насърчаващи електро- и екотранспорта, и на претенциите на Общината да кандидатства за Европейска зелена столица.

Междувременно, Столична община прекрати обществената поръчка за реконструкция на бул. "Скобелев". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ