Германската крайнодясна партия AfD разчита на TikTok за "зарибяване" на млади избиратели

Германската крайнодясна партия AfD разчита на  TikTok за зарибяване на млади избиратели

Германската крайнодясна партия AfD разчита на TikTok за "зарибяване" на млади избиратели

Крайнодясната  "Aлтернатива за Германия" (AfD) премина от политическата периферия към мейнстрийм през последните години, като последователно се намесва в първите три партии в страната. И данните показват, че по-младите избиратели сега играят основна роля в растежа на партията, съобщи CNBC.

На провинциалните избори в Бавария през 2023 г. анализът на социологическата компания Infratest Dimap показа, че 16% от гласоподавателите на възраст 18-24 години са подкрепили AfD – това е с 9 процентни пункта повече от предишните избори и е по-голямо от по-широкия резултат на партията в региона. На симулативните държавни избори в Бавария за лица под 18 години през септември, AfD добави над 6 процентни пункта, за да стане втората по големина партия с 14,9% от гласовете, според организаторите.

AfD също скочи с 8 процентни пункта, след като получи 18% от гласовете на 18-24-годишните на изборите в провинция Хесен през 2023 г., показват данни на Infratest Dimap, публикувани от местни медии.

Партията насърчава политики срещу имиграцията, мултикултурализма и исляма и се стреми да премахне еврото като национална валута, да отмени санкциите срещу Русия и да премахне германския закон за възобновяемата енергия. Тя среща широка обществена критика въпреки нарастващата си популярност, включително призиви за забрана на AfD и антидесни протести. Германските вътрешни разузнавателни служби класифицират някои фракции и политици на AfD като крайнодесни.

Традиционно младите избиратели се смятат за по-леви, но данните от гласуването предполагат някои различия, като експертите посочват социалните медии и това, което те описват като онлайн ехо камери. „Ефектът „заешка дупка“ или тунелният ефект бързо става проблематичен, когато става въпрос за политически теми“, каза Ева Берендсен, ръководител на комуникациите и политическото образование в образователния институт „Ане Франк“, пред CNBC.

Това означава, че на потребителите често се представят само възгледи от една политическа гледна точка, а не набор от мнения, обясни тя. Проучване, публикувано по-рано този месец, показа, че повече от половината от хората на възраст 14-29 години в Германия използват социалните медии, за да бъдат информирани за новини и политика. 80%  редовно използват Instagram, а 51% са чести потребители на TikTok, установи проучването.

AfD постигна успех в TikTok, докато други германски партии предимно не бяха много активни или едва наскоро се присъединиха към платформата. Например, официалният акаунт на парламентарната фракция на CDU, която е основната опозиционна партия и настоящ лидер в анкетите, обикновено получава по-малко от общо 15 000 гледания на публикация.

За разлика от тях видеоклиповете на парламентарната фракция на AfD често получават общо над 50 000 гледания, докато много публикации натрупват стотици хиляди или дори милиони гледания с течение на времето. Заглавията на видеоклиповете включват „Ляво-зелената онлайн Щази идва“ и „Г-жо [външен министър] Бербок, вие сте най-голямата опасност за външната политика на Германия от 1949 г. насам“, според превод на CNBC.

Към момента  парламентарната фракция на AfD има 414 000 последователи в TikTok, много повече отколкото в други социални медийни платформи като Instagram например, където е натрупала 108 000.

Различни политици от AfD, като члена на Европейския парламент Максимилиан Крах, също са успешни на индивидуална основа. Видеоклиповете, публикувани в акаунта на Krah, често достигат стотици хиляди в TikTok, докато той говори за това как „истинските мъже“ гласуват за десните и се противопоставят на леви фигури. TikTok наскоро ограничи акаунта на Krah поради повтарящи се нарушения на насоките на общността и неговите видеоклипове не бяха изпратени на страницата „For-You“ на платформата в продължение на 90 дни. Последните видеоклипове на Krah са били гледани от хиляди зрители към момента на писане, а предишното му вирусно съдържание остава на страницата му. TikTok има правила срещу съдържание, показващо омразно поведение, реч и идеология. Но Берендсен каза пред CNBC, че това е една от социалните медийни платформи, където ефектът на тунела може да бъде проблем.

„Кратките видеоклипове, които бързо предават прости послания и емоции, са успешни в TikTok – на такава платформа популистите се справят по-лесно от всеки, който полага усилия да прави разграничения“, каза Берендсен. Тези съобщения често достигат до млада аудитория с малко основни познания чрез TikTok, добави тя.

Алгоритъмът на TikTok често се разглежда като „тайния сос“ на приложението и е от решаващо значение за ангажираността на потребителите. Той се адаптира бързо, показвайки на потребителите съдържание, подобно на това, с което са взаимодействали преди това или са гледали повече от няколко секунди.

Стратегията за социални медии на „Алтернатива за Германия" е далеч пред другите партии във всички социални мрежи, защото е много по-надеждна в сравнение с тях и защото представлява позиции, които са в интерес на гражданите“, каза говорител на AfD пред CNBC в преведени коментари. Крайнодесните влиятели също са активни в платформата и използват тактики като емотикони, които символизират крайнодесни символи - като червени, бели и черни сърца, които представляват знамето на Третия райх - за да привлекат млади хора. Съдържанието често е специално пригодено за привличане на млади хора, каза германският правителствен орган за защита на децата и тийнейджърите от вредни медии (BzKJ) пред CNBC. „Екстремисткото съдържание в много случаи е ориентирано към младежта и професионално. Посланията се предават в съответствие с младежката култура, например чрез използване на музика, игри, актуални теми или хората, които ги публикуват“, обяснява говорителят. „Често не става веднага ясно, че това съдържание е екстремистко. Често се използват и емоционално натоварени ключови думи и теми като семейство, равенство и идентичност", добави Берендсен. Говорител на AfD потвърди пред CNBC, че нейните видеоклипове и текстове, публикувани в социалните медии, са насочени към младите хора.

Правила и разпоредби

TikTok има правила срещу насаждащо омраза съдържание, което се идентифицира чрез компютърно зрение и езикови модели и обработка на ключови думи. През последното тримесечие на 2023 г. над 90% от съдържанието, което е нарушило неговите насоки, е било премахнато проактивно, казват TikTok. Компанията също така уверява, че акаунти, които нарушават правилата, носят последствия.

Други компании за социални медии, включително Meta и X, се озоваха на прицел относно мониторинга на съдържанието и правилата около проблемното съдържание. Експертите са загрижени, че настоящите правила за TikTok и други платформи не стигат достатъчно далеч.

„Дори когато видеоклиповете са изтрити, те може да са били „набиращи популярност“ преди и да са постигнали своето въздействие“, каза говорителят на BzKJ.

Берендсен посочва, че проблемът не е единствено отговорност на TikTok, призовавайки за повече образование за медийна грамотност и политиците да държат отговорни платформите на социалните медии. BzKJ посочва германския регламент, според който доставчиците на цифрова информация трябва да предприемат превантивни мерки за защита на непълнолетните, както и Закона за цифровите услуги на ЕС.

DSA определя правила за това как Big Tech трябва да се справят с незаконното и вредно съдържание, включително във връзка с безопасността на непълнолетни. През февруари ЕС заяви, че разследва TikTok съгласно DSA, за да прецени дали платформата прави достатъчно, за да защити потребителите и да поддържа съдържанието си чисто.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ