Започна второто издание на Innovation Explorer Day

Започна второто издание на Innovation Explorer Day

Започна второто издание на Innovation Explorer Day

В основата на иновациите са човешката креативност и смелостта да отстояваш идеите си въпреки трудностите. Това бе една от обединяващите теми на презентациите, с които започна второто издание на форума за иновации Innovation Explorer Day. Събитието се провежда на 25. и 26. февруари в София Тех Парк. Организатори са българската агенция за иновации Innovation Starter и "Капитал".

Събитието започна с приветствия от кмета на София Йорданка Фандъкова, както и от основателя на Innovation Starter Леона Асланова, съиздателя на Капитал Теодор Захов и от изпълнителния директор на София Тех Парк Елица Панайотова. От страна на основния партньор на събитието УниКредит Булбанк поздравления към участниците във форума поднесе и вицепрезидентът на банката Филип Генов.

Сред лекторите в първия ден на INNOVATION EXPLORER 2016 бяха известни специалисти като Нир Рефуа от McCann Erickson, Филип Флоетото от Pixar, Юрген Бенинг от Intel, Ким Уайли от Google, Пол Джеремая от Hewlett Packard Enterprise, както и успешният български предприемач и основател на Flipps Коста Йорданов.

В своята съвкупност презентациите представиха изключително разнообразна картина на начините, по които се раждат иновациите. Средата и процесът на иновации бяха представени от гледната точка на различни индустрии, на големи корпорации, предприемачи и стартиращи компании.

Една от презентациите, които предизвикаха най-голям интерес сред публиката бе представянето на Нир Рефуа, който отговаря за иновациите в McCann Erickson за Централна и Източна Европа. Известният рекламен специалист показа няколко примера за изключително успешно иновативни кампании на водещи брандове в Румъния. Общото за тях е, че не залагат на традиционна реклама, а се заемат с нестандартното решение на социална кауза. Тези кампании постигат огромен позитивен отзвук със сравнително малко средства. При това маркетинговият резултат е допълнителна екстра към социалния ефект на кампанията.

Сред многото интересни лекции бе и тази на Ким Уайли от Google. Като специалист в областта на организационните промени и трансформациите на бизнеса тя разкри интересни детайли от специфичната корпоративна култура на технологичния гигант, която стимулира креативността, откритостта и свободната обмяна на идеи. Тази култура започва от политиките за подбор на персонал и стига до начините, по които Google се стреми да стимулира креативността на всеки свой служител. Според Ким Уайли един от основните критерии, по които компанията подбира служителите си е интелектуалното лидерство - в смисъла на способността да отстояваш идеите си.

От своя страна успешният "сериен предприемач" Коста Йорданов изнесе изключително информативна и подплатена с личен опит лекция за това как "стартъпите" трябва да подходят към иновациите.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ