Какво е да имаш лична марка?

Какво е да имаш лична марка?

Какво е да имаш лична марка?

Ако успеете да си изградите личен бранд, той ще ви помогне да развиете добра кариера. Но какво точно е той? Какво е да имаш лична марка? 

Това е умението да се самоизградиш като уникален професионалист, да станеш разпознаваем на пазара. Как се прави личната марка? За създаването й са нужни три ключови неща: 

  • Яснота на съобщението.
  • Автентичност.
  • Последователност на действията.

Ще си създадете марка, ако преосмислите начина, по който гледате на кариерата си. Не мислете за себе си като за служител, а като за ценен актив. Отговорете си на въпроса с какво може да се гордеете най-много? 

Преоценете принадлежността си. Свикнете да бъдете лоялни най-вече на себе си и после на екипа, проекта или компанията.

Бъдете честни за това кои са качествата и недостатъците ви. Ако ги покажете на публиката, по-лесно ще създадете честна търговска марка и ще спечелите доверие.

Определете предимствата си. Научете защо колегите или клиентите ви са крачка пред конкуренцията.

Бъдете последователни. Ако действията ви са хаотични, това ще подкопае усилията ви. Всичко, което правим или решим да правим, допринася за личната ни марка: от начина, по който говорим по телефона, през стила на писане на мейли, до начина, по който провеждаме срещи.

Стилът, с който вършите работата си, е не по-малко важен от самата работа. Говорите ли силно, дидактично или сте по-балансирани - всичко това е част от личния ви бранд.

Вашите приятели, колеги, клиенти са важен инструмент за търговията с вашата марка.

Научете се да влияете. Използвайте личната си власт и роля, за да постигате целите си. Правете го обаче интелигентно и с чувство за мярка, иначе няма да гледат на вас като на наеджден лидер.

Продължавайте да проверявате какво ви мотивира. Каква е вашата лична дефиниция за успех?

Личният брандинг е добре позната територия за имиджмейкърите. За съжаление това не е нещо, което другите могат да направят за вас. Изграждането на лична марка е персонална отговорност за всеки, който се стреми към собствено развитие.

По материали на списание Entrepreneur и други американски онлайн издания за маркетинг 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ