Когато избирате пиар агенция...

Когато избирате пиар агенция...

Когато избирате пиар агенция...

Пиар агенциите в днешно време са на пазара в най-различни размери и форми. Като цяло, услугите им не са евтини. Да откриете правилната пиар фирма, към която да се обърнете, за да промотира бизнеса ви, е важно - иначе инвестицията би била безсмислена, нали?

Размерът на агенцията определено няма значение. По-важно е, за да отговори на очакванията ви, тя да се вписва във вашата работна култура и етика, да има правилния опит в индустрията ви, а ако го няма, професионалистите й да разполагат с необходимите качества и бързина на реакциите, за да могат да отговорят от ваше име на създала се ситуация, или да накарат хора и медии да заговорят за вас. 

"Много компании, с които съм говорил в моите 7 години опит, откакто основах и управлявам моята пиар фирма, са ми разказвали, че са били няколко поредни пъти разочаровани от една или множество пиар фирми в миналото. В индустрия, която се характеризира с големи такси на услугите и ненаучен метод за измерване на резултатите от труда и субективност в това измерване, ви съветвам да бъдете предпазливи". Това посочва в сайта на списание Entrepreneur Зак Кълтлър - предприемач от САЩ и създател на агенцията Cutler PR. Той изброява 5 ценни съвета, ако избирате пиар агенция. Те са следните: 

1. Търсете страхотна работна история. За да почувствате равнището на опит и способността да се създадат резултати за вас, помолете да ви покажат case studies - разкази за работни успехи. Нека споделят работата си с вас. Ако търсите подкрепа в насока връзки с медиите, помолете да ви покажат клипове и публикации в медии. Ако търсите възможности да се извявявате публично, да сте лектор или да получавате награди, потърсете резултати от участия на конференции и награди, които агенцията успешно е осигурила на клиентите си. В случай, че активности в социалните мрежи е вашата цел, помолете да ви покажат кампании в тях с резултати. Пиар фирмата трябва да може да ви представи тези неща и да разговаряте за тях. 

2. Специализация в индустрията ви. Това е от ключово значение. Ако сте технологичен стартъп и търсите как е възможно да бъдат направени за вас повече публикации, да бъдат привлечени инвеститори, тогава наемете фирма, която има работен опит в полза на технологичната индустрия. Естествено, това гарантира, че екипът по-бързо ще разбере офертата ви и ще се организира да заработи за вас, както и (по-важното) че той вероятно има връзки с репортери в медии, които биха били подходящи и заинтересовани да се покажете в тях. 

3. Прозрачност. Пиар индустрията често има лоша репутация, в някои случаи заслужено. Защото практиките й не са достатъчно прозрачни. Както при всяка друга бизнес транзакция, вие като клиент трябва да знаете за какво точно ще си дадете парите и какво ще получите в замяна. Не приемайте общи приказки, ако не се чувствате комфортно да ви разказват такива при въпроса какво точно ще бъде направено за вас. Компетентната пиар агенция е с прозрачни практики. 

4. Ориентация към резултатите. Трябва да очаквате положителни резултати сравнително бързо. Такива може да се получат и за една нощ. Някои фирми имат 3 до 6 месеца период за откриване на резултати от усилията им, което е абсурдно. 

5. И ясно представителство. Не забравяйте, пиар компанията работи за вас, не вие за нея или тя за друго. Най-малкото, трябва да очаквате да й бъде трудно, да отделя внимание на това какво се говори за вас, да бъде активна, да работи за вашите индивидуални интереси и цели. Не само да управлява очакванията ви, а да ги надхвърля. 

Работата на добрата пиар фирма тежи в злато и се отплаща прекрасно, ако откриете правилния сътрудник, който ще поеме ангажимента да работи за вас с удоволствие и от сърце. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ