Испанците вече отскачат до Португалия, за да си купят по-евтин зехтин

Испанците вече отскачат до Португалия, за да си купят по-евтин зехтин

Испанците вече отскачат до Португалия, за да си купят по-евтин зехтин

В свят, в който финансовите притеснения са горещи теми, инфлацията и растящите цени на храните се превърнаха в главоболие за всички испански семейства. Тенденция, която отразява преди всичко ситуацията със зехтина, който достигна рекордни нива, принуждавайки потребителите да търсят алтернативи. Един от пътищата, по който вървят жителите в близост до границата с Португалия, е директно да пресекат линията, за да пазаруват в съседната държава, предава elEconomista.es

Това разказва Анхел Акоста, който пътува 70 километра, за да купи зехтин и други продукти в Португалия, от Вилявиеха де Йелтес в Саламанка, предава EFE. По думите му, всяка 5-литрова бутилка зехтин има разлика с Испания между 15 и 20 евро.

Въпреки че времената, в които живеем, са особено сложни, в действителност съседите от двете страни на линията кръстосват цял ​​живот в двете посоки, в търсене на най-добрата оферта.

Средната цена на литър зехтин екстра върджин в шест големи дистрибуторски вериги според проучване на Facua е от 6,91 евро в началото на годината до 10,34 евро през септември. Докато в Португалия през същия период цените са скочили от 5,65 до 6,22 евро за литър.

Като цяло цените на зехтина не представляват големи разлики между едната или другата страна на границата, но през последните два месеца се забелязва значително увеличение на испанските купувачи в португалската страна, както беше потвърдено за EFE от Франсиско Андраде, управител на хипермаркет от Вилар Формозо в Португалия.

В неговия магазин може да се закупи зехтин екстра върджин за 7,20 евро в 5-литрови бутилки, докато в испанските супермаркети това количество струва около 10 евро. Дори повече, в зависимост от марките.

Това, че цената на зехтина в Португалия е по-ниска, отколкото в Испания, въпреки че там се произвежда много повече, предизвика силно възмущение в част от обществото. Въпреки това има обяснение, както изясниха много експерти през последните седмици.

От една страна, трябва да се има предвид, че в Португалия временно премахнаха ДДС върху зехтина, който сега е 0%.

Но преди всичко основната причина трябва да се търси в консумацията. В Испания всеки човек консумира около 700 милилитра зехтин на всеки три седмици, което изисква ходене до магазина практически всеки месец. Докато хората в други страни консумират много по-малко и посещението за покупка на тази стока в супермаркета може да се отсрочи до десет месеца.

Заведенията в Испания обаче са принудени да натрупват по-големи запаси от бутилки, което оказва влияние върху крайната цена.

Рубен Алонсо и съпругата му от Сиудад Родриго са сред потребителите, които пътуват 30-те километра, които разделят дома им от Вилар Формозо в Португалия, за да купят не само зехтин, но и други основни продукти. Те смятат, че продуктите от първа необходимост, като мляко или вода, са по-евтини.

Този граничен феномен на покупки от двете страни засяга също така бензина и дизела. Ако през последното десетилетие горивото беше средно с 20 цента по-евтино в Испания, през последната година тенденцията се промени и цените вече са сходни. Жителите на границата са наясно с колебанията в цените, в случай че трябва да заредят гориво в Испания или на португалска бензиностанция.

Аржентинецът Емануел Валсейра отговаря за инкасирането на бензиностанцията на португалския хипермаркет. Той уверява, че сега идват много испанци, тъй като цените им на бензиностанциите са под тези от другата страна на границата. В момента, например, дизелът на тази бензиностанция е с 4 цента по-евтин от тези в Испания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Революция: На фитнес, без дори да ходиш до залата. И то, безплатно!
Златни кюлчета се продават като топъл хляб в магазините на Южна Корея
Уорън Бъфет за ИИ и въпроса, на който и най-добрите икономисти нямат отговор от 100 години
Урсула фон дер Лайен: Трябва да попречим на Китай да наводни пазара в ЕС с електромобили
800 000 души в Европа и САЩ са паднали в капана на една от най-големите онлайн измами
Колонката на мениджъра: Три истории с поука от Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на Интерпартнерс
Цитат на деня
Как да убедите Google, че сте експерт във вашата ниша