Уникалните истории на единствените оцелели в самолетни катастрофи

Уникалните истории на единствените оцелели в самолетни катастрофи

Уникалните истории на единствените оцелели в самолетни катастрофи

Да оцелееш в самолетна катастрофа е ужасяващо преживяване, което променя живота завинаги. Само шепа хора са останали живи след големите катастрофи – и много от тях са сами. Филмът на Си Ен Ен „Самотните оцелели” разказва историите им. Бебето, момичето чудо, помощник-пилотът и търсещият. Това са четиримата герои на лентата, които единствени се спасяват живи от огнения ад на трагедията.

Тези хора обаче продължават да се борят с обърканост, чувство за вина и сложни емоции, предизвикани от това да си останал жив, когато всички останали са загинали. Ето и четири от техните истории.

Момичето чудо

След като самолетът, в който Бахия Бакари се вози, пада в Индийския океан през 2009 г., тя успява да се улови за парче от разбитата машина и остава сама във водата без спасителна жилетка в продължение на повече от девет часа. Сред загиналите 152 души е и майка й. Медиите я нарекоха „Момичето чудо”. Сега, вече пораснала, тя понякога се изолира от света, разказва баща й. Според него момичето ще намери помощ, ако прекара известно време с други хора, преживели подобна травма.

Подробностите

  • Полет: Yemenia 626
  • Маршрут: Сана, Йемен, към Морони, Коморските о-ви
  • Самолет: Airbus A310
  • Разследване: „Катастрофата е причинена от неправомерните действия на екипажа” след малфункция на контролните табла, заявиха следователите.

Бебето

Сесилия Сичан е само 4-годишна, когато става единствената оцеляла в самолетна катастрофа през 1987 г. в Детройт, която убива 154 пасажери и членове на екипажа. Трагедията отнема живота на цялото семейство на детето, включително на двамата й родители и на брат й. Спасителните екипи я откриват жива под една седалка недалеч от телата им. Днес, вече голяма, Сесилия носи татуировка на самолет на лявата си китка в памет на огнения ад, който не си спомня. Момичето подхожда с недоверие към хората, които искат да научат нещо повече за тъжната й история. Казва, че се чувства „почти по-низша” от другите, защото мнозина е трябвало да полагат усилия, за да оцелеят от различни бедствия, докато тя просто „се събудила в болницата”.

Подробностите

  • Полет: Northwest Airlines 255
  • Маршрут: От Детройт към Финикс, Аризона
  • Самолет: McDonnell Douglas MD-82
  • Разследване: Екипажът не успява правилно да издигне самолета. Предупредителните системи също не сработват, за да покажат проблема и самолетът се разбива.

Помощник-пилотът

Джим Полехинке работи на контролното табло, когато самолетът му се разбива по време на излитане от Лексингтън, Кентъки през 2006 година. Всички останали 49 души на борда са убити. Полехинке губи левия си крак в резултат на инцидента. Прекарва години в това да се бори с обвиненията, че за катастрофата са виновни той и пилотът. Наскоро емоционалното му пътешествие го извежда от този мрак. Мъжът заяви, че отново е събрал надежда за бъдещето.

Подробностите

  • Полет: Comair 5191
  • Маршрут: Лексингтън, Кентъки към Атланта
  • Самолет: Bombardier Canadair Regional Jet 100ER
  • Разследване: Екипажът не успял да използва правилно наличната информация, за да определи местоположението на самолета на пистата по време на засилването.

Търсещият

Джордж Ламсън – младши търси облекчение от мъката. Той е единственият оцелял в катастрофа през 1985 година, в която загиват баща му и още 69 души в Рино, Невада, САЩ. Ламсън търси други единствени оцелели като себе си – за да научи нещо от тях, но и за да им каже сам нещо. Минута преди излитането Ламсън и баща му сменят местата си. Той никога няма да разбере дали това решение не е спасило живота му. Мигове преди разбиването той обещава на Бог, че ако оцелее, ще започне да върши добро и да помага на другите. Днес казва, че отчаяно иска да спази това обещание.

Подробностите

  • Полет: Galaxy Airlines 203
  • Маршрут: От Рино до Минеаполис
  • Самолет: Lockheed Electra L-188
  • Разследване: Катастрофата вероятно е причинена от неспособността на пилотите да контролират посоката и скоростта на самолета след неочаквана вибрация, която се появява скоро след излитането. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ