„Механично въздействие” отвън – единственото обяснение за катастрофата на руския самолет

„Механично въздействие” отвън – единственото обяснение за катастрофата на руския самолет

„Механично въздействие” отвън – единственото обяснение за катастрофата на руския самолет

„Механично въздействие" отвън върху руския самолет, катастрофирал в събота в Египет, е единствената обяснима причина машината да се разпадне във въздуха. Това сочат изводите на руския Междудържавен авиационен комитет”. Това заяви пред журналисти Александър Смирнов, зам. генерален директор на превозвача - компанията „Когалимавиа", съобщи Интерфакс.

„Няма такова съчетание от откази на системи, което би дало същия ефект. Евентуална разхерметизация на корпуса не може сама по себе си да доведе до катастрофа - в такъв случай пътниците и екипажът си слагат кислородни маски, самолетът намалява височината и ако трябва, извършва аварийно кацане”, обясни Смирнов.

Според него самолетът е бил във "великолепно техническо състояние".Същото заяви и зам. -генералният директор Виктор Юнг.

Екипажът "вероятно изцяло е изгубил работоспособност" и не е могъл да сигнализира за бедствие - така обясни колега на Смирнов и Юнг липсата на опити за връзка с наземните служби по време на аварийната ситуация. Липса на сигнал от пилотската кабина, че самолетът пада показаха и първите данни от черните кутии, съобщиха руските медии.

Според Виктор Юнг през последните секунди самолетът е бил "в неуправляем полет, не е летял, а е падал", вероятно защото е получил "значителни повреди в конструкцията". Не е имало нито един опит да се осъществи връзка и да се докладва за аварийната ситуация, потвърди той.

В авиацията по принцип има проблеми с горивото, но в най-лошия случай те биха довели до спиране на двигателите - не и до разрушаване на самолета във въздуха, допълни Юнг.

Системните проверки изключват възможността в конструкцията на еърбъса, катастрофирал в Египет, да е имало пукнатини, дължащи се на умора на материала, заяви друг зам. -генерален директор на авиокомпанията - Андрей Аверянов.

За последен път такава проверка на въпросния самолет е правена през март 2014 г. А проектантите прилагат определени "норми, които гарантират, че в интервала между прегледите нито една пукнатина от този род не може да се развие до критичен размер", подчерта Аверянов.

Черните кутии на катастрофиралия самолет са в добро състояние, заяви за ТАСС след оглед на самописците руският министър на извънредните ситуации Владимир Пучков, който е в Египет, предаде БТА. В огледа участва и шефът на федералната служба за гражданско въздухоплаване "Росавиация" Александър Нередко.

Няма статистически данни, сочещи, че по-старите машини катастрофират по-често, заяви на пресконференция Кирил Янков, председател на руския Съюз за защита на правата на пътниците. Една катастрофа с човешки жертви се пада средно на 1,2 милиона полета, каза той.

По-рано депутатът Владимир Гутеньов предложи да се въведе законова забрана за всички руски авиокомпании да използват самолети, по-стари от 15 години. Еърбъсът на "Когалимавиа" бе на възраст над 18 години, напомня ТАСС.

Всеки от седемте членове на екипажа, загинали наред с 217-те пътници, е бил застрахован в руската фирма "Алианс" за 100 000 рубли. Сумите ще бъдат изплатени максимално бързо на роднините на жертвите, заяви за ТАСС пресслужбата на застрахователната компания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ