Инвестираме над 1 млрд. долара за намаляване на емисиите с 50% до 2030 г.

Това посочи Мартин Димитров, мениджър „Категории Балкани“ в Mars, Inc. – един от най-големите производители на храни в света с бранд портфолио, включващо M&M's®, SNICKERS®, MARS®, ORBIT®, PEDIGREE®, WHISKAS® и др.

Автор:

Борис Вълчинов

Снимки:

Личен архив

Инвестираме над 1 млрд. долара за намаляване на емисиите с 50% до 2030 г.

Това посочи Мартин Димитров, мениджър „Категории Балкани“ в Mars, Inc. – един от най-големите производители на храни в света с бранд портфолио, включващо M&M's®, SNICKERS®, MARS®, ORBIT®, PEDIGREE®, WHISKAS® и др.

Инвестираме над 1 млрд. долара за намаляване на емисиите с 50% до 2030 г.
Мартин Димитров, мениджър „Категории Балкани“ в Mars, Inc.
quotes

Какви са устойчивите модели и практики, които вашата компания е внедрила в дейността си?

В Mars, Inc. не просто следваме устойчивите тенденции – ние ги създаваме. Горди сме, че внедрихме цялостен план „Устойчивост за едно поколение“, фокусиран върху 4 ключови области – здрава планета, проспериращи хора, подобряване на благосъстоянието и трансформация на опаковките. Водени от убеждението, че светът, който искаме утре, започва с начина, по който правим бизнес днес, ние се стремим да влияем върху устойчивите практики по цялата верига на стойността. Дългосрочната визия на Mars е да разшири влиянието си върху доставчиците и да стимулира по-устойчиво добиване на суровини. Поехме ангажимента да използваме 100% устойчиво какао във всичките си продукти до 2025 г., като вече 61% от него отговарят на строги еко стандарти. Постигнахме и 100% от рибата в продуктите ни за домашни любимци в Европа да е устойчиво добита. Друга наша цел е да намалим употребата на пластмаса с 25% до 2025 г., трансформирайки над 12 хил. вида опаковки в екосъобразни. Сега спестяваме 480 т пластмаса годишно в Европа само от устойчивите опаковки на водещите ни продукти за домашни любимци. 

Смятате ли, че сред бизнеса и обществото има интерес към прилагането на подобни решения, или все още регулациите са основният им двигател?

Според проучване на Ipsos 69% от възрастните в 7-те най-големи икономики смятат, че фокусът на бизнеса върху справянето с изменението на климата трябва да бъде равен или по-голям от този върху икономическите предизвикателства. Mars е компания, която въвежда промени с цел да създаде по-добър свят, в който хората и домашните любимци водят щастлив и здравословен живот на една здрава планета. Вярваме, че бизнесът трябва да бъде този, който ще води света до бъдеще с нулеви емисии. Както сме казвали и преди, печалбата и устойчивите цели не са врагове. Инвестирането в намаляване на емисиите е разумна бизнес политика, то е постижимо и е абсолютно необходимо. 

Наскоро представихте своята Net Zero карта. Разкажете повече за устойчивите ви цели? 

Mars, Inc. си поставя амбициозни устойчиви цели до 2050 г. за постигане на нулеви емисии по цялата верига на стойността. Нашата Net Zero карта дефинира стъпките в тази посока. Компанията се ангажира да намали емисиите с 50% до 2030 г. и да увеличи инвестициите в тази насока за следващите 3 години с над 1 млрд. долара. Те ще бъдат фокусирани върху прехода към 100% възобновяема енергия, оптимизиране на логистиката, климатично интелигентно земеделие, препроектиране на веригите за доставки и разработване на нови хранителни съставки с нисък отпечатък. Целта на този план е да покаже, че в Mars, Inc. не само поемаме устойчиви ангажименти, но и постигаме резултати, докато развиваме бизнеса си.