Без аналог на пазара

neon на tbi bank предизвиква финансовия и рекламния сектор в България, казва Каролина Софрониева, старши вицепрезидент „Маркетинг“

Автор:

Алек Вучков

Снимки:

Личен архив

Без аналог на пазара

neon на tbi bank предизвиква финансовия и рекламния сектор в България, казва Каролина Софрониева, старши вицепрезидент „Маркетинг“

Без аналог на пазара
Каролина Софрониева, старши вицепрезидент „Маркетинг“ в tbi bank
quotes

Как един вътрешен маркетингов отдел на банка може да предизвика целия креативен пазар в България?

С правилните хора! Зад бизнеса в tbi bank стои изключителен екип от маркетинг професионалисти, които са сред най-добрите на пазара. Тук не става дума само за умения и опит, а за култура и дух. Всички сме изключително амбициозни, движи ни желанието да оставим своя отпечатък в сферата. Работим според нашите корпоративни ценности, една от които е смелостта. Обичаме да предизвикваме нормите в комуникациите и да се отличаваме от конкурентите във финансовия сектор. В tbi приемаме грешките за част от растежа. Така ставаме по-смели и достигаме нови върхове.

В tbi говорите с голяма страст за neon. Откъде идва тя?

neon е уникален за нас проект на много нива. От продуктова гледна точка няма аналог на пазара. Той предлага безплатно ежедневно банкиране – преводи без такси до 36 страни, безплатно плащане на битови сметки, сметка и дебитна карта без такси за откриване и поддръжка. Най-хубавото е, че можеш безплатно да разделиш на три всяко плащане над 40 лв. в рамките на шопинг лимит. Идва време да плащаш каско на автомобила – няма защо да се притесняваш, че натоварваш месечния си бюджет. Влизаш в приложението и с две докосвания разделяш сумата на три вноски без такси и лихви. Връщаме ти парите в сметката и започваш да изплащаш на равни вноски през следващите три месеца, без да плащаш и един лев за това. За по-голямо удобство има и опции за шест и дванайсет месеца срещу малка такса. Всичко това означава, че ако имаш лимит от 5 хил. лв. и каско за 900 лв., ще имаш още 4100 лв., в рамките на които можеш да разделяш последващи разходи.

Как предимствата на neon достигат до аудиторията?

От маркетинг гледна точка neon е още по-вълнуващ, защото това е иновативен продукт, който променя профила на организацията. От банка, предлагаща традиционни финансови планове, вече сме „банката в телефона ти". Изключително вълнуващ и предизвикателен проект, който покрива всички аспекти на маркетинга – от стратегическа подготовка, проучвания през заснемане на тв реклама, диджитъл, социални мрежи, инфлуенсър маркетинг, радио, външна реклама и много други. Имахме свободата да се разгърнем и да създадем Go-to market стратегия, която няма аналог на нашия пазар. Съчетахме криейтив, диджитъл и традиционни канали, за да достигнем до клиенти с различен профил. Много неща предстоят до края на годината, свързани с пускането на нови функционалности на neon. Съвсем отскоро клиентите могат бързо и удобно да откриват депозити изцяло в приложението – така получават лихвен бонус от +0,2% над и без това водещата ни за пазара лихва, достигайки до 3% доходност. 

Кои са основните стълбове в стратегията ви за позициониране на neon?

Изградихме комуникацията стратегически. Тъй като neon е нов продукт без аналог на пазара, имаме нужда от масови канали, за да предизвикаме интереса на потребителите и нашите early adopters. Използваме тв, радио и социални мрежи, за да запознаем и образоваме пазара какво всъщност е neon и „банката в телефона ти“. Имаме много силни активности в дигитални канали, които движим изцяло вътрешно – те са performance базирани. И не на последно място, сериозно присъствие в социалните мрежи, подкрепено от инфлуенсър маркетинг активности. Каквото и да си помислите, имаме го в комуникационния микс. 

Финансовият сектор се движи от решения, базирани на анализа на данни. С какви инструменти разполагате и как използвате данните в маркетинговия отдел на банката?

В tbi маркетинг екипът е изцяло data driven. Стремим се всичките ни решения да са базирани на данни. Разбира се, използваме Google Analytics, Looker, Firebase, Adjust, PowerBI и много други инструменти, които ни помагат да следим ефективността си и да оптимизираме бюджетите. Сам по себе си продуктът е достатъчно добър, за да предизвиква положителен отзвук, който подкрепяме с маркетинг активности и с 24/7 customer support. 

Посланията и в тв клипа, и в дигиталните канали са нестандартни, провокативни, смели. Срещнахте ли трудности при защитата им пред ръководството на банката?

Категорично не. Напротив, точно обратното. Екипът ми винаги е бил насърчаван да бъде смел и различен, да предизвиква нормите в бранша и да внася иновативност на пазара. Макар и банка, мисленето ни е по-скоро близко до това на стартъп компаниите. Никога не следваме статуквото на бранша и винаги имаме подкрепата да бъдем креативни и да разгърнем най-смелите си идеи.

Разкажете ни повече за тв клипа и участниците в една от най-запомнящите се реклами в ефира от началото на 2023-тa.

Тв рекламата е „черешката на тортата“ в комуникационния ни микс. Самото видео е резултат от месеци работа върху правилното позициониране на бранда и продукта, изчистване на потребителските персони, каналите и какво ли още не. Снимките продължиха два дни и бяха изпълнени с много ентусиазъм и вълнение. Над 100 човека на сета и, разбира се, звездата на рекламата – кучето Бомба. Въпреки че говорим за масов канал като телевизията, цялата ни стратегия – от медия планирането до посланията, е подчинена на постигането на резултати. Стремим се да стигнем разбираемо до потребителите, за да видят огромната полза от neon за тях. 

Каролина Софрониева е старши вицепрезидент „Маркетинг“ в tbi bank. Присъединява се към екипа на банката през 2020 г. след успешен мениджърски опит в дигиталния маркетинг и финтех сферата. Екипът ѝ стои в основата на смелите идеи и нестандартни за банковия сектор послания, с които tbi bank представя карта neon и мобилното си приложение – продукти без аналог на българския пазар.