Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Интернет рекламата с най-голям ръст

ВЕРА ГЕОРГИЕВА, Media Director, БМА

Автор:

Вера Георгиева

Снимки:

Личен архив

Интернет рекламата с най-голям ръст

ВЕРА ГЕОРГИЕВА, Media Director, БМА

Интернет рекламата с най-голям ръст
Вера Георгиева, Media Director, БМА
quotes

От няколко години насам на телевизионния пазар има няколко основни категории – фармация, магазинна мрежа, храни, козметика и напитки. За последните 4 години първите две формират между 40% и 50% от всички излъчени рейтинг точки (всички 4+ г.) в тв ефира, а като включим и третата по големина категория храни, този % варира от 55% до малко над 60%. Логично, сред топ рекламодателите попадат такива от посочените категории, но също и компании от хазартния бизнес.

Телевизиите с голям аудиторен дял остават Нова и bTV, като в пролетната и есенната си програма и двете залагат основно на риалити предавания, както и на български сериали. Такива са очакванията ни и за предстоящия есенно-зимен сезон на 2023 г., както и за пролетния сезон на следващата година. 

Телевизиите ще продължат опитите си да задържат зрителите пред екрана с интересни за тях формати, но гледането на телевизия вече се променя. Все по-налагаща се е тенденцията с наличието на т.нар. втори екран, докато тече предаване „на живо“, както и отложеното гледане, и, разбира се, VoD. При последното конкуренцията расте и в това няма нищо случайно. Активните и заети хора предпочитат да мениджират времето си според нуждите си. Въпреки това засега у нас телевизията си остава водеща и държи лидерството в медийното потребление и неслучайно рекламодателите продължават да инвестират основна част от рекламния си бюджет именно в телевизионна реклама. Най-бързорастящи са бюджетите за интернет реклама и тази тенденция ще се запази и занапред.