Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Красимира Райчева

Мениджър на Visa за България

Снимки:

Юлиян Донов

Красимира Райчева

Мениджър на Visa за България

Красимира Райчева
Красимира Райчева, мениджър на Visa за България
quotes

Красимира Райчева развива услугите на Visa в страната и ръководи въвеждането на иновативните продукти на компанията, сред които безконтактни, мобилни и разплащания от човек на човек. Притежава магистърска степен по електроника от Техническия университет – София, и магистърска степен по Project management от George Washington University.

Иновацията трябва да решава реални проблеми

Професионалната кариера на Красимира Райчева във Visa започва през 2004 г. Като мениджър тя управлява отношенията на компанията с банките и организациите, които предлагат безналични разплащания. „Като част от Visa познавам добре процеса по създаване на иновации. Компанията е в авангарда на нововъведенията в плащанията от основаването си през 1950 г. – от първите потребителски кредитни карти до криптовалутата. Ние непрекъснато работим за следващите големи иновации в разплащанията и полагаме усилия те са достъпни за всички“, споделя г-жа Райчева.

Visa е сред световните лидери в дигиталните плащания. Годишно обработва над 215 млрд. трансакции на разплащания между потребители, търговци, финансови и правителствени институции в над 200 държави и територии. Мисията ѝ е да свързва света чрез най-иновативната, надеждна и защитена мрежа за разплащания, която позволява на частни лица, компании и стопанства да просперират.

Q&A

„Понякога нова технология, стар проблем и голяма идея се превръщат в иновация“, по думите на известния инженер и изобретател Дийн Камен. Споделяте ли подобно мнение и каква е формулата за успешна иновация във вашата професионална сфера?

Абсолютно, споделям мнението на Дийн Камен. Новите технологии, решаването на стари проблеми и вдъхновяващите идеи са основни компоненти на иновациите. Във финтех сектора, където работим, тази формула е от изключителна важност. За да иновираме успешно, трябва да следваме определени принципи. Първо, трябва да бъдем в крак с най-новите тенденции при потребителите, защото очакванията към финтех сектора се променят бързо. Следва идентифицирането на потребителските нужди и проблеми – иновацията трябва винаги да бъде ориентирана към потребителите и решаването на реални проблеми. Тя изисква създаване на корпоративна култура, която насърчава и подкрепя творческото мислене. Това означава създаване на среда, в която служителите се чувстват свободни да поемат изчислени рискове и да разработват иновативни решения.

Какво според вас най-силно мотивира и насърчава новаторското мислене във финтех сектора?

Желанието за подобрение на потребителските преживявания, повишаване на ефективността и подобряване на сигурността. В ежедневната си работа се стремим да намираме нови начини дигиталните разплащания да стават по-достъпни, удобни и сигурни както за физическите лица, така и за бизнеса. Конкуренцията също играе значителна роля в насърчаването на иновациите. Финтех секторът се развива с бързи темпове и възможността да се запази водеща позиция в него е сериозен стимул за инвестиране в иновативни решения.

Какво вие определяте като иновация?

Иновацията не е просто внасяне на нещо ново. Тя е инструмент за създаване и внедряване на нови идеи, продукти или процеси, които допринасят за позитивни промени и предлагат реална стойност на нашите клиенти, потребители и заинтересовани страни. Иновацията винаги трябва да предизвиква статуквото и постоянно да търси начини за подобрение и развитие на нашите решения, за да отговори на променящите се нужди на пазара.

Какви тенденции задават иновациите в развитието на продуктите и услугите на Visa сред финансовите институции в България?

Иновациите предвиждат засилване на дигитализацията и удобството в развитието на продуктите и услугите на Visa в България. Свидетели сме на все по-активно използване на безконтактни разплащания, мобилни портфейли и други дигитални решения, които опростяват трансакциите и увеличават удобството и сигурността. Освен това иновациите допринасят за по-надеждни системи за откриване и предотвратяване на измами, което прави електронните разплащания още по-сигурни.

Ние сме дългогодишен шампион на финтех сектора и сме играли основна роля при оформянето на финтех средата, която познаваме днес. От предоставяне на достъп до нашата технология през глобалната мрежа, специалните програми и експертните насоки ние се ангажираме да развиваме най-обещаващите в сектора предприятия. Инвестираме в иновации, като разработваме нови начини за разплащания с решения за разсрочено плащане на Visa, което предоставя на потребителите достъп до опции за плащане на вноски и Click to Pay, което прави онлайн пазаруването бързо и удобно.

Преди две години заедно със Столичната община и Центъра за градска мобилност въведохме безконтактните разплащания в градския транспорт на София – иновация, която въвежда нашата столица в клуба на модерните световни мегаполиси.

Кои са неизменните принципи, работещи за утвърждаване на доверието на вашите клиенти?

Доверието е от съществено значение за нашия бизнес и за да го затвърдим, следваме неизменно няколко принципа. Първо, прозрачността е от съществено значение. Нашите клиенти трябва винаги да знаят какво да очакват от Visa и ние се стремим към открито и честно общуване. Второ, интегритетът е неделима част от нашия бизнес. Придържаме се към най-високите стандарти за етично поведение и поддържаме безкомпромисен интегритет в нашите операции. Надеждността също е от ключово значение. Visa има дълга история на предоставяне на сигурни и надеждни платежни решения, което формира основата на доверието. Стремим се постоянно да изпълняваме ангажиментите си и да поддържаме в нашата работа най-високите стандарти на интегритет.

Намирате ли, че бизнесът и животът действително са подобни на банкова сметка – не можете да изтеглите повече, отколкото сте вложили?

Този аналог е изключително точен. Той подчертава принципа на взаимност както в бизнеса, така и в живота. Обикновено не можете да очаквате да получите повече, отколкото сте инвестирали. Това, което влагате, често определя какво можете да вземете – било то във форма на финансови печалби, доверие или добра воля. Този аналог ни напомня, че устойчивият успех изисква продължителни усилия и инвестиции във връзки, иновации и предоставяне на стойност на клиентите.