Ричард Брансън за наемането на правилните хора

Ричард Брансън за наемането на правилните хора

Ричард Брансън за наемането на правилните хора

Ричард Брансън е известен със своите иновативни идеи и приключенски дух. Характерната за Брансън любов към рискованите каскади го правят нетрадиционен лидер, който не се страхува да предизвика статуквото. Основателят на Virgin Group е споделял различни уроци по лидерство през годините, включително съветите си за наемане на служители и подбора на правилните хора за ръководни позиции.

"Доста съм ангажиран с наемането на лидери и гледам да назначавам на тези хора, които компенсират моите слабости. Характерът е по-важен от автобиографията. Човек, който има множество висши квалификации във вашата област, не винаги е по-добър от друг професионалист, който има богат опит и прекрасен характер", казва той в интервю преди няколко години.

Какво всъщност означава „прекрасен характер“?

Това е въпрос за милиони долари. Някои бъркат уменията с личностните черти или обратното. Въпреки че можете да спорите, че чертите са присъщи качества, които определят характера, поведението и нагласите на човека, повечето експерти по лидерство ще ви кажат, че те могат да бъдат придобити.

Въпреки това, най-желаните личностни черти, които бихте искали да търсите в лидера, могат умело да бъдат приложени в работата за постигане на страхотни резултати. И така, какви са те? Какво ще доведе до ефективност и успех в работата в наши дни?

Според професора от Бизнес училището към университета „Харвард" и един от най-добрите световни експерти по лидерство Линда Хил има осем основни качества, които трябва да търсите. „Лидерството е процес на саморазвитие. Никой не може да ви научи как да ръководите - трябва да желаете и да можете да се научите как да ръководите. Най-вече ние се учим от нашия опит, когато се изправяме пред трудностите“, казва тя за Harvard Business Review

От осемте качества, избрани от Хил, има три, на които Ричард Брансън със сигурност би дал приоритет при подбора на лидерите в неговата компания.

Автентичност

Американската издателска компания на речника Merriam-Webster избра „автентичен“ за дума на годината за 2023 г. В последно време това се превърна в прекомерно използвана дума, която изгуби част от значението си. Имайки предвид обаче настоящата ера на изкуствения интелект и дезинформацията, където разликата между реалното и фалшивото става все по-неясна, даването на приоритет на автентичността не е лош избор.

Какво означава тази думата в сферата на лидерство? Да бъдеш автентичен в човешкото взаимодействие означава да демонстрираш най-доброто от себе си. За съжаление понякога избираме да скрием истинското си намерение или мотиви за постигане на конкретен резултат. Ние носим маска и се опитваме да впечатлим другите, представяйки се за нещо, което не сме.

Може би сте чували фразата „преструвайте се, докато не успеете“. Този подход обаче носи само краткосрочни печалби и може в крайна сметка да има тежки последици, които да навредят на вашата репутация и взаимоотношения.

Може би се прикриваме и избягваме да демонстрираме автентичност, защото се страхуваме. Може да се страхуваме от провал, да се срамуваме от истинското си Аз или да имаме чувството, че цял живот играем роля.

Ако сте искрени себе си, захвърляте маските и върви по пътя на автентичността, скоро ще забележите драстична разлика в това кого привличате и как другите се отнасят към вас.

Как да бъдете по-автентични:

Най-смелото нещо, което трябва да направите, е първо да поискате обратна връзка от доверени колеги. Хил препоръчва да попитате: „Може ли да ми кажете какво според вас какво трябва да продължа да правя, да започна да правя и да спра да правя?“

Моят личен съвет като коуч по лидерство е да бъдете искрени и открити относно емоциите си. Това може да бъде показано чрез изявления като: „Не съм сигурен каква посока трябва да поемем като екип в тази ситуация. Имам нужда от някои насоки от вас (членовете на екипа).“ Това създава среда на честност и автентичност, която трябва да се насърчава от лидерите в организациите.

Адаптивност

Приспособявате ли се добре към промените и адаптирате ли се лесно към предизвикателни ситуации? Това е важен въпрос, който трябва да си зададете като лидер. Адаптивността е отличителна черта на хората с висока емоционална интелигентност (EQ). Те знаят кога да продължат запазят зададения курс и кога е време за промяна. С други думи, когато една стратегия не работи, лидерите с висока EQ оценяват и определят различен курс на действие. От практическа гледна точка лидерите с висока EQ знаят как да се справят с недоволни клиенти, колеги или шефове.

Как да бъдете по адаптивни:

Важно е да се занимавате с дейности, които изискват от вас да сте адаптивни, казва Хил. Това означава да поемете задачи, които може да са извън обичайната ви зона на комфорт. Например Хил предполага, че ако работите в сферата на финансите, можете да опитате да си сътрудничите по няколко задачи с маркетинговия екип, за да разширите уменията си.

Устойчивост

Подобно на адаптивността, устойчивостта означава да можеш да се приспособяваш към предизвикателни ситуации в живота. Устойчивите лидери демонстрират непоколебима емоционална стабилност при стрес, без усилие се адаптират към неясноти в живота и се справят с неуспехите с уравновесеност.

Знаем, че неуспехите и провалите са неизбежни, така че днешните лидери и новатори разчитат в голяма степен на устойчивостта, за да преодолеят трудностите. Грешките са естествена и важна част от процеса на учене, израстване и иновации и могат да бъдат превърнати в предимства, когато човек знае как да се възползва от тях.

Как да станете по-издръжливи:

Чрез работа с коуч. Хората, които отделят време за това, са по-добре подготвени да управляват и да процъфтяват по време на промяна и несигурност, защото коучингът укрепва тяхната устойчивост. Начинът, по който лидерите се справят със стреса, също играе решаваща роля при определянето на цялостната им устойчивост. За да подобрите вашата устойчивост, някои ефективни техники включват:

  • Поставяне на ясни и конкретни цели
  • Споделяне на тревоги, безпокойства и притеснения с другите Получаване на достатъчно почивка
  • Намиране на баланс между работата и свободното време
  • Практикуване на медитация

....................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ