Шефе, грешиш!

Шефе, грешиш!

Шефе, грешиш!

Да посочите грешките на своя работодател винаги е сложна задача с много неизвестни. По обясними причини, от него се очаква да разбере, когато е сгафил, но когато това не се случи, едва ли бихте искали да изглеждате като всезнайко, нито пък е добра идея да злепоставяте или обиждате по-висшестоящите от вас. Затова трябва да стъпвате внимателно.

„Подобни ситуации са доста деликатни”, отбелязва Бърнард Мар, бизнес писател и глобален експерт по предприемачество. „Дали трябва да кажете на шефа си, че е допуснал грешка, или е по-добре да си държите езика зад зъбите и да чакате някой друг да поднесе неприятната новина?”

Според Мар, някои мениджъри оценяват служителите, които поставят под съмнение техните решения, защото са наясно, че не могат да знаят всички отговори. „Други, обаче, не са толкова отворени към градивна критика.”

Ето как да подходите, ако работодателят ви е от последните:

1. Подбирайте битките си

„Преди да се впуснете в критика, запитайте се дали наистина е толкова важно да поправите шефа си,” пише Мар. „Ако той цитира неправилно любимия ви филм или бърка дребни детайли от някакви случки, вероятно не си струва да се намесвате.” Ако обаче има вероятност грешката му да струва скъпо на компанията или на репутацията му по време на важна среща, е добре да го осведомите, стига да подходите по правилния начин.

2. Не го поправяйте пред други хора

Помислете много внимателно кога и как да кажете на шефа си, че е сгафил. „Ако е възможно, говорете с него насаме, за да избегнете вероятността да го злепоставите пред колеги,” съветва Мар. „Да поправяте работодателя си пред клиент или пред неговия работодател е най-ужасният възможен момент, тъй като тогава той има най-много за губене.”

3. Използвате предложения вместо твърдения

„Представете забележката си като мнение или предложение,” съветва Мар. Например, опитайте нещо от сорта на, „Смятам, че ще е по-добре да подходим към ситуацията…”, казва той. „Когато не завирате грешката на шефа си в лицето му, увеличавате шансовете си той да се съгласи с вас.”

4. Предложете решение.

„Никой не обича да чува, че е сгафил, но още по-ужасно е, когато забележката е безсмислена,” смята Мар. „Вместо да посочвате грешката, предложете решение за справяне с нея.”

Мар казва, че дори да подходите към ситуацията по възможно най-добрия начин, няма гаранция, че работодателят ви ще признае, че е сбъркал. „В такъв случай най-добре е да се върнете към първата точка от тази статия и да се запитате дали изобщо е важно да го поправяте. Опитайте да усетите кога моментът е подходящ да изразите притеснението си пред някой друг служител на компанията. Можете да се обърнете към HR отдела (там вероятно биха се съгласили да запазят тревогите ви в тайна), преди да говорите директно с шефа на шефа си.”

Източник: BusinessInsider.com    

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ