Най-важните чужди езици за бизнеса в бъдеще

Най-важните чужди езици за бизнеса в бъдеще

Най-важните чужди езици за бизнеса в бъдеще

В разговор с интернет потребители в социалната мрежа Reddit, създателят на Microsoft Бил Гейтс сподели, че ако има нещо, за което съжалява, то е, че в живота си е говорил само английски език - майчиния му език. 

Мнозина не знаят, че най-богатият човек в света, изтъкнат любител на чуждестранната литература и експерт в технологичните иновации, променящи света, не е успял да научи друг език. Гейтс стана симпатичен с признанието си, че не знае, докато в същото време основателят на Facebook Марк Зукърбърг направи впечатляваща демонстрация на уменията си да говори китайски, по време на визита в Пекинския университет. Полагайки усилия да говори китайски, Зукърбърг подсказва, че китайският пазар според него ще става все по-важен за света в бъдеще, както и за външнотърговските отношения на Америка. И е прав да смята така, смята редакцията на американското списание Entrepreneur. 

Изданието посвещава материал на темата и посочва кратък списък на чуждите езици, които ще са от водещо значение за бизнеса в бъдеще. Всеки прозорлив предприемач и изпълнителен директор трябва да полага усилия да изучава един или повече от тях, смятат авторите. Ето кои са езиците, освен английския, който е вече е задлъжителен за всяко лице в бизнеса и лидер на компания.

  • Испанският език. Той е използван в голямото икономическо пространство на Южна и Централна Америка. Там се развиват все по-засилено икономиките на Мексико, Аржентина, Чили, Перу, Колумбия и Венецуела. Всичко това, допълнено с влиятелния пазар на Испания и испаноезичната етническа общност в САЩ, чиято покупателна способност годишно надхвърля 1 трлн. долара, убеждава, че испанският език ще бъде все по-важен за бизнеса. Като иберо-романски език, испанският използва латиница и е сравнително по-лесен за учене за хората, които вече знаят английски, спрямо други важни езици за бизнеса по света, като китайския с неговите йероглифи. 
  • Португалският език. Бразилия бързо се развива в последните години и се превръща от развиваща се икономика, в една от най-богатите нации в света. Тя има голямо население, природни ресурси и развиваща се технологична общност. Умението да се говори на португалски е голям актив в опитите да се проникне в местната бизнес култура, с нейните особености. 
  • Китайският език. Има десетки езици и диалекти, говорени в Китай, но мандарин е най-използваният в страната. Всъщност, той е най-говореният език в света, с 1,1 млрд. души, за които е майчин. Останалите китайски диалекти са говорени от стотици милиони китайци. В зависимост в коя част от Китай в бъдеще искате да проникнете, е важно да знаете езика. Друга водеща езикова група в Китай е тази на ву, говорен от 80 млн. души - пазар с размера на този в Германия. Важни езици са и мин, кантонски. 
  • Руският език. Макар, че е засегната от украинската криза, Русия остава много важен глобален пазар от 150 млн. души. Страната разполага със сякаш безкрайни природни ресурси и развиващ се ИТ сектор. Освен това руският е говорен от мнозина в пост-съветските страни. Общо се смята, че хората по света, които го говорят свободно, са 300 млн. Част от тях живеят във важни развиващи се икономики. Говоренето на руски е голям актив, за да се спечели доверието на местния бизнес. Бонус: Човек може да чете Толстой и Достоевски в оригинал. 
  • Арабският език. Стотици милиони на планетата го говорят, той е петият най-говорен език в света. Арабският се утвърждава редом с нарастваща група от млади хора в интернет, които са с арабска култура, но нямат в страните си сайтове като Amazon или Alibaba. Тази липса се смята за голяма възможност за онлайн бизнеса. Освен това, арабските икономики са с огромен паричен потенциал, заради богатството на петролни залежи в региона. Мениджърите, които говорят арабски, са крачка напред в този мултикултурен пазар. 
  • Немският език. Германия остава най-мощната икономика в Европа, европейската производствена машина, и една от най-мощните в света. Австрия също е важна.  

​Изучаването на чужд език е голяма инвестиция на време и енергия, но говоренето на местния език в дадена страна или общуването с потенциални партньори на родния им език, дори на основно ниво, е водещ актив и стимул за изграждане на доверие, което събаря стени. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ