Пазете се от силата на стимулите!

Пазете се от силата на стимулите!

Пазете се от силата на стимулите!

Audi A8 е забележителен автомобил – луксозен и мощен, надежден и сигурен. Най-страхотното е, че ако действате бързо, можете да си го купите с голяма отстъпка. Преди да сте чули повече, моля ви да се запитате: „Дали той казва това, защото е вярно, или защото някой му плаща, за да го казва?”

Всъщност нито едното. Изнесох ви тази (фалшива) търговска мини-презентация, за да илюстрирам силата на стимулите.

Търговците получават стимули, за да ви пробутват продукти, от които нямате нужда.

Вероятно възнагражденията на половината ви колеги – ако не и на повечето – са свързани с конкретни резултати или нива на представяне.

Изборът в книжарниците по летищата е основан не на качеството на четивата, а на това, кои издатели са платили, за да бъдат поставени книгите им на видно място.

Независимо от кого търсите съвет, отговорът на човека или компанията, може лесно да бъде повлиян от стимули.

Лошо ли е това? Не е задължително. Но има вероятност да ви навреди, извъртайки фактите.

Преди да вземете важно решение, опитайте се да прозрете всички стимули, които биха могли да изкривят информацията, с която разполагате.

Пълно признание: самият аз използвам стимули. Всеки път, когато издам нова книга, раздавам стотици безплатни копия, надявайки се, че получателите ще напишат рецензия в Amazon или другаде. Защо? Защото работи.

Най-добрият начин да разкриете наличието на стимул е като попитате.

Попитайте търговеца дали му плащат повече, когато продава определени продукти. Попитайте колегите си дали възнаграждението им зависи от промотирането на определени стратегия, услуга или резултат.

Попитайте треньора си по голф или инструктора си по йога дали получава пари или безплатни продукти от определени търговци. (Още едно признание: член съм на асоциация на ски инструктори и получаваме отстъпки от конкретни производители.)

Не се учудвайте от броя на хората, които са ви казали „да”. Стимулите са навсякъде.

Брус Касаноф, биографичен автор, за LinkedIn.com

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ