Adobe и Figma се отказаха от сливането си за 20 млрд. долара

Adobe и Figma се отказаха от сливането си за 20 млрд. долара

Adobe и Figma се отказаха от сливането си за 20 млрд. долара

Американският софтуерен гигант Adobe и базираната в облака дизайнерска платформа Figma  ще прекратят планираното си сливане за 20 млрд. долара на фона на регулаторни пречки, съобщиха компаниите днес, предаде Си Ен Би Си.

В изявление двете компании заявиха, че „няма ясен път за получаване на необходимите регулаторни одобрения от Европейската комисия и Службата за конкуренция и пазари на Обединеното кралство“.

След новината акциите на Adobe се повишиха с около 1,8% в търговията преди началото на борсовата сесия.

„Adobe и Figma категорично не са съгласни с последните регулаторни констатации, но ние вярваме, че е в нашия най-добър интерес да продължим напред отделно“, се казва в изявлението на главния изпълнителен директор на Adobe Шантану Нарайен. „Въпреки че Adobe и Figma споделят визия за съвместно предефиниране на бъдещето на креативността и производителността, ние продължаваме да сме в добра позиция да се възползваме от нашите огромни пазарни възможности и мисията да променим света чрез персонализирани цифрови изживявания“, добави той.

Adobe ще плати на Figma 1 милиард долара такса за разпадане на сделката.

Това е рязък завой в позицията на компанията, като миналата седмица Нарайен заяви пред Си Ен Би Си, че компанията вярва в придобиването и ползите от него за потребителите.

„Искаме да използваме способността за това, което Figma е направила по отношение на софтуера за творческо сътрудничество в мрежата, да комбинираме това с това, което Adobe е направила в нашето творчество, и да го направим още по-достъпно за другите“, каза Нарайен пред Джим Крамър от CNBC. „Смятаме, че това е съседство, наистина вярваме в достойнствата на случая, но регулаторната среда е предизвикателна.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Революция: На фитнес, без дори да ходиш до залата. И то, безплатно!
Златни кюлчета се продават като топъл хляб в магазините на Южна Корея
Уорън Бъфет за ИИ и въпроса, на който и най-добрите икономисти нямат отговор от 100 години
Урсула фон дер Лайен: Трябва да попречим на Китай да наводни пазара в ЕС с електромобили
800 000 души в Европа и САЩ са паднали в капана на една от най-големите онлайн измами
Цитат на деня
Колонката на мениджъра: Три истории с поука от Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на Интерпартнерс
Как да убедите Google, че сте експерт във вашата ниша