Facebook чисти нюзфийда от сензационни заглавия

Facebook чисти нюзфийда от сензационни заглавия

Facebook чисти нюзфийда от сензационни заглавия

Facebook променя алгоритъма на показване на новините, за да ограничи статиите със сензационни заглавия и подвеждащ характер.

Причината са многобройните оплаквания на потребители срещу заблуждаващи заглавия, които ги подтикват да прочетат текста, а вътре няма никаква важна информация.

Става дума за заглавия от типа „Тя погледна под възглавницата дивана и видя това...Аз бях в шок“ или „Куче се разлая на пощальон, неговата реакция беше уникална " , или "Той сложи чесън в обувките си преди да легне да спи. Няма да повярвате какво се случи после"...

Facebook  ще наказва два типа заглавия-примамки. Едните са тези, от които не се разбира съдържанието на текста, преди да бъде отворен („Няма да повярвате кой се спъна и падна на червения килим“), и заглавия, които преувеличават значимостта на случката ("Вярно ли е, че ябълките ви вредят?").

"Смятаме, че хората се интересуват от много по-директни и конкретни заглавия", пояснява Адам Мосери, вицепрезидент на отдела за продуктов мениджмънт на News Feed пред „Ню Йорк Таймс“.

Алгоритъмът за отстраняване на паразитните заглавия е направен след анализ на десетки хиляди подобни материали и работи по аналогия със спам-филтъра на електронната поща.

Той може да разпознава често срещащи се подвеждащи фрази и страниците, които пускат такива заглави. Така социалната мрежа се надява да отсее повечето сайтове, които я използват, за да генерират трафик, като подвеждат потребителите със заглавия. Това е практика и на много сайтове на български. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ