Microsoft и Alphabet зарадваха инвеститорите с добри копоративни отчети, подкрепени от ИИ и облака

Microsoft и Alphabet зарадваха инвеститорите с добри копоративни отчети, подкрепени от ИИ и облака

Microsoft и Alphabet зарадваха инвеститорите с добри копоративни отчети, подкрепени от ИИ и облака

Microsoft и Alphabet изпратиха ясно послание до инвеститорите в четвъртък – нашите разходи за изкуствен интелект и облачни изчисления се изплащат.

Компаниите надминаха прогнозите на Уолстрийт с последните си тримесечни финансови резултати, подкрепени от скок в приходите от облачни услуги , които се дължи отчасти на нарастващото използване на услуги с изкуствен интелект, пише Блумбърг. В търговията след края на борсовата сесия акциите на Microsoft и Alphabet поскъпнаха съответно с 4,31% и 11,43%

Приходите на Microsoft за тримесечието, приключило през март, достигнаха 61,9 млрд. долара, което представлява ръст от 17% и е над прогнозата на анализаторите за 60,80 млрд. долара, според данни на LSEG. Печалбата акция пък достигна 2,94 долара, което също е над прогнозата на Уолстрийт от 2,82%.

Alphabet отчете приходи от 80,54 млрд. долара за първото тримесечие, надминавайки прогнозата от 78,59 млрд. долара. Компанията също така за първи път обяви изплащане на дивидент, както и програма за обратно изкупуване на акции за 70 млрд. Долара.

Технологичните титани водят ожесточена битка за господство в областта на изкуствения интелект, като Microsoft обединява усилията си със стартиращата компания OpenAI, за да се конкурира с Google с установената от десетилетия доминация на компанията в интернет търсенето. Но резултатите от четвъртък показаха, че и двете компании имат достатъчно място за растеж.

Силициевата приветства 2024 г. като годината, в която компаниите ще започнат да внедряват генеративен ИИ – технология, която може да създава текст, изображения и видеоклипове на база прости текстови подкани. В последователни конферентни разговори за финансовите отчети ръководителите на Alphabet и Microsoft казаха, че програмите стимулират повече бизнес за техните облачни изчислителни звена.

„Съвсем ясно е от тези приходи от Microsoft и Google, че търсенето на облачна инфраструктура започва да се нормализира“, каза Теджас Десаи, изследователски анализатор в Global X ETFs. „Основната облачна инфраструктура показва стабилен растеж.“

Нарастващото търсене на облачни изчисления идва като добре дошло за Google, който отдавна изостава от Amazon.com Inc. и Microsoft на пазара. След като излезе на печалба за първи път миналата година, облачния бизнес на Google отчете печалба от 900 милиона долара за първото тримесечие - доста над прогнозите на анализаторите за 672,4 милиона долара. Отделът се разглежда като един от векторите за растеж на Google, тъй като неговият основен рекламен бизнес  узрява.

„Години наред Google Cloud обикновено беше слабото място по време на конферентните разговори за печалбата на Alphabet“, каза Лий Сустар, главен анализатор във Forrester Research Inc. „Тези последни резултати показват, че предложенията на Google Cloud за ИИ не само накараха корпоративните клиенти да му обърнат внимание, но и да похарчат сериозни пари."

Успехът на Google с корпоративни клиенти следва някои не особено добри резултати на потребителския пазар. През февруари водещият ИИ модел на компанията Gemini беше остро критикуван, след като генерира исторически неточни изображения, което накара компанията да спре временно генерирането на изображения на хора.

„Наистина сме развълнувани от ползата от ИИ за нашите облачни клиенти“, каза главният финансов директор Рут Порат в четвъртък. „Видяхме нарастващ принос от нашите ИИ решения.“

За Microsoft генеративният ИИ позволява на компанията да извлче повече разходи от своите основни корпоративни клиенти. Главният изпълнителен директор Сатя Надела вгражда ИИ технология от OpenAI в цялата продуктова линия на Microsoft  Залогът започва да се изплаща, като някои клиенти добавят ИИ инструменти, които обобщават документи и генерират съдържание. Те също така се регистрират за абонаменти за облачната платформа Azure, включваща продукти на OpenAI.

Microsoft съобщи, че продажбите на Azure са се покачили с 31% през тримесечието, надминавайки очакванията на анализаторите. Около 7% от това увеличение се дължи на ИИ, в сравнение с 6% през предходното тримесечие. Microsoft е доволен от възприемането на технологията от клиенти досега, каза главният финансов директор Ейми Худ в интервю.

„Виждате наистина здравословен растеж в Azure, в услугите, както с ИИ така и без, което е важно“, каза Худ.

Платформата за кодиране GitHub на Microsoft също набира популярност, регистрирайки 1,8 милиона клиенти през периода спрямо 1,3 милиона през последното тримесечие. Асистентът за кодиране с изкуствен интелект се захранва от големия езиков модел на OpenAI и помага да се рационализира работата на разработчиците, като предвижда редове код, отговаря на въпроси и преобразува код от един език за програмиране в друг. Корпоративните абонати варират от малки стартиращи компании до големи фирми като Goldman Sachs Group Inc., Ford Motor Co. и Ernst & Young.

Компанията също така вижда обещаващо първоначално възприемане на AI асистент, предназначен да работи с нейния Office софтуер. Новите инструменти струват на компаниите $30 на месец в допълнение към съществуващите абонаменти. Надела каза на анализатори, че почти 60% от клиентите на Fortune 500 използват Copilot.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ