Трафикът към уебсайта на ChatGPT намалява за трети пореден месец

Трафикът към уебсайта на ChatGPT намалява за трети пореден месец

Трафикът към уебсайта на ChatGPT намалява за трети пореден месец

Популярният чатбот с изкуствен интелект ChatGPT на OpenAI, който бе пуснат през ноември, регистрира спад на месечните посещения за трети пореден месец през август, предаде Ройтерс.

Според компанията за анализи Similarweb обаче има признаци, че низходящата тенденция е към своя край.

Посещенията на уебсайта на ChatGPT за настолни компютри и мобилни устройства в световен мащаб са намалели с 3,2% до 1,43 милиарда през август, следвайки спад от по приблизително 10% през предходните два месеца. Времето, прекарано от посетителите на уебсайта, също намалява месечно от март насам - от средно 8,7 минути до 7 минути на през август.

В същото време през август уникалните посетители в световен мащаб са се увеличили о 180 на  180,5 милиона.

Старта на учебната година през септември може да помогне за трафика и използването на ChatGPT, тъй като някои училища са започнали да ползват платформата. Трафикът на ChatGPT в САЩ се е повишил леко на фона подновяването на учебните занятия.

„Учениците, които търсят помощ за домашните, изглежда са част от причината: процентът на по-младите потребители на уебсайта спадна през лятото и сега започва да се възстановява“, каза Дейвид Ф. Кар от Similarweb, който редовно проследява представянето на ChatGPT и неговите конкуренти.

ChatGPT даде началото на бум в използване на генеративния ИИ в ежедневните задачи - от редактиране до писане на кодове. Той достигна 100 милиона активни потребители месечно през януари, два месеца след пускането му на широкия пазар. Генеративната ИИ технология използва съществуващи данни за създаване на ново съдържание, като например за писане на есета или стихотворения.

Преди пускането на пазара на социалната мрежа Threads на Meta, ChatGPTбеше най-бързо развиващото се потребителско приложение и е един от 30-те най-посещавани уебсайта в света.

Няколко конкурента на ChatGPT, включително чатботът Bard на Google, бяха пуснати тази година. Търсачката на Microsoft Bing също предоставя безплатно чатбот, захранван от OpenAI.

OpenAI също така пусна приложението ChatGPT за iOS през май, което може да отнеме малко трафик от уебсайта му. ChatGPT е безплатен за използване, но също така предоставя премиум абонамент срещу $20 месечно.

Освен ChatGPT, OpenAI печели пари, като продава достъп до своите ИИ модели за разработчици и предприятия директно и чрез партньорство с Microsoft, който инвестира над 10 милиарда долара в компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ