Виртуалната реалност - следващото голямо нещо

Виртуалната реалност - следващото голямо нещо

Виртуалната реалност - следващото голямо нещо

През 2016 г. виртуалната реалност (VR) за първи път ще достигне приходи от над 1 млрд. долара. От тях, 700 млн. ще бъдат реализирани от продажби на хардуер, а останалите ще са приходи от съдържание. Това предвижда международната консултантска комнапния "Делойт" в 15-ото годишно издание на доклада си "Прогнози за технологиите, медиите и телекомуникациите (TMT)".

"Делойт Туш Томацу Лимитид" (Делойт Глобал) предвижда 10 млн. продажби на VR слушалки в следващитя 12, до 18 месеца, на стойност 2.5 млн. щатски долара. В допълнение се очаква тези продажби да бъдат по-скоро осъществени от основните потребители, отколкото от случайни геймъри. Това показва, че докато всеки потребител на смартфон би опитал варианти на VR, основната част от приходите от VR за 2016 г. най-вероятно ще бъде от десетки милиони хора, а не от милиарди потребители.

"Докато през 2016 г. приходите от устройства за виртуална реалност се очаква да достигнат рекорд, като постигнат пазар за 1 милиард долара, в дългосрочна перспектива те трудно ще достигнат размера или всеобхватността на смартфона, PC-то или телевизора", коментира Пол Саломи, глобален експерт в "Делойт" за ТМТ индустрията. "Въпреки това, с усъвършенстването на технологиите, които предоставят преживяване на пълно потапяне, се очаква те да постигнат и глобално разпространение", казва той.

"Наблюдаваме съществен ръст на потенциала в когнитивните технологии, като компютърна визия, обработка на естествените езици и машинно обучение. Тази година се очаква 80 от топ 100 компаниите за бизнес софтуер да използват когнитивни технологии, което ще развие потенциала на Интернет на нещата. Това дори би могло да промени компютърната техника като цяло. И докато когнитивните технологии може да предизвикат по-малко внимание от страна на потребителите в краткосрочен план, в сравнение със слушалките (хедсетс), много вероятно е те да бъдат много по-значими в дългосрочен план както за бизнеса, така и за потребителите", посочва още Саломи.

Ето какви още са очакванията на "Делойт" във връзка с развитието на технологичния пазар в следващата година.

До края на 2016 г. по-малко от 25% от позициите в областта на информационните технологии в развитите страни ще бъдат заети от жени. Тази цифра е почти същата, както през 2015 г., а може да се очаква и намаление.

През 2016 г. повече от 80 от 100-те най-големи софтуерни компании най-вероятно ще са интегрирали когнитивни технологии, като машинно обучение, обработка на естествени езици, или разпознаване на реч, в своите продукти. Това представлява 25% увеличение от 2015 г., когато 64 от 100-те представиха продукти и услуги, които имаха една или повече когнитивни технологии.

Мобилното онлайн разплащане ще има скок. Броят на потребителите, които използват услуги за тъч-разплащане, за да направят покупка от своите мобилни устройства (смартфони или таблети), се очаква да се увеличи със 150% и да достигне 50 млн. редовни потребители през 2016 г.

Графенът: инвестиция в бъдещето. Общият обем на пазара на материалите от графен през 2016 г. ще бъде в долните граници на десетки милиони долари. Но разходите за проучване и развитие на използването на графен за тази година се очаква да достигнат стотици милиони долари. В средносрочен план, графенът може да се внедрява в продукти на стойност няколко милиарда долара за година. Но може и да минат десетилетия, преди потенциалът му да бъде реализиран напълно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ