Бизнесът направи всичко възможно, за да се справи с кризата в туризма

Бизнесът направи всичко възможно, за да се справи с кризата в туризма

Бизнесът направи всичко възможно, за да се справи с кризата в туризма

Бизнесът направи всичко възможно, за да се справи с кризата в туризма. Това каза за Радио „Фокус” – Бургас Соня Енилова, председател на Бургаска регионална туристическа асоциация. Според нея, те са използвали различни маркетингови канали за промоция на своите продукти, предложили са и отстъпки и бонуси.

„Не мисля, че има нещо, което бизнесът не е направил, така че да привлича повече туристи. В крайна сметка, това е негово основно задължение, тъй като от това печелят. Според мен отново имаше една некоординираност – противопоставяне, не работеха всички съвместно заедно, за да рекламират позитивно страната”, смята Енилова. По нейните думи, е имало хора, които целенасочено са рекламирали турско и гръцко крайбрежие за летния сезон, вместо българското крайбрежие. Тя сподели съмненията си, че това може да е един процес на изчистване на позиции. „Аз не мисля, че само туристическия бизнес трябва да прави каквото и да е. Според мен проблемът отново е липсата на комуникация и липса на координиране на действията на различните институции в България, които работят в областта на туризма и не само”, каза Емилова. Тя даде пример с инфроструктурата и състоянието на пътя Царево – Малко Търново. Според нея, всеки един турист, който влезе по този маршрут, би се отказал още на втория километър. “А същевременно искаме да развиваме дестинация „Странджа” като еко-туристически маршрут и съответно туристите, които са по морето да обикалят вътрешността на страната. Не е удачно да се рекламира тази дестинация. Ако направят ремонта – тогава да рекламират този маршрут, за да може да има позитивно впечатление, след като туристът посети тази територия”, смята тя и припомни въпроса с концесиите на плажовете. „Цяло лято се коментира кой е спазил изискванията, кой не ги е спазил. Този преходен период създава едни условия на несигурност, както у концесионера, така и от туроператора, понеже той не знае какви условия да предложи на туриста, който посещава дестинацията”, смята Енилова. По нейните думи местните власти се опитват да решат всички проблеми на бизнеса и инфраструктурата, но също са били в затруднено положение. Една от причините е, че са завършвали изпълненията на големите инфраструктурни проекти финансирани по оперативните програми. Според Енилова, ремонтът на инфраструктурата не е бил завършен навсякъде на време. Така, макар и в полза на туризма, тези проекти му пречат с ремонтите, които посрещат почиващите. „Тази процес на комуникация и координация на дейностите на различните заинтересовани страни, не беше в ред. И ако тази комуникация се подобри, може би ще имаме по-добри резултати”, убедена е председател на Бургаска регионална туристическа асоциация.

Енилова съобщи, че всички хотели са затворили, като в началото на месеца са били последните им работни дни. Сега предстоят тържествените изпращания на колективите с традиционните тържества за приключване на сезона.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ