12 бизнес урока от Стив Джобс, представени от Гай Кавазаки

12 бизнес урока от Стив Джобс, представени от Гай Кавазаки

12 бизнес урока от Стив Джобс, представени от Гай Кавазаки

Експертът от Силициевата долина и личен приятел на Стив Джобс – Гай Кавазаки, споделя най-важните уроци за бизнеса, иновациите и стратегиите, които е научил от легендарния лидер на Apple. Кавазаки работи с Джобс в ранните дни на компанията. Той прави тази презентация само часове след смъртта на Стив. До момента са я гледали над половин милион души.

Ето и основните мъдрости, които Кавазаки е извлякъл от Големия Стив. Тези 12 урока могат да бъдат от полза и за всички нас.

1. „Експертите” не знаят нищо. Ще срещнете много хора, които твърдят, че са „гурута” и експерти. Не им вярвайте. Обикновено грешат.

2. Клиентите не могат да ви кажат какво им е нужно. През 1984 г. те биха поискали по-бърз и по-евтин компютър Apple II , не „Мак”. „В деня, в който чуете, че Apple ползват фокус групи, за да разработват бъдещите си продукти, можете да започнете да продавате акциите си от компанията”, казва Кавазаки.

3. Най-големите трудности раждат най-добрата работа. Ако ще променяте света, трябва да се насочите към предизвикателства, с които досега никой не е успял да се справи.

4. Дизайнът е важен. „Дизайнът е самият продукт”, казваше Джобс. Особено за Apple, но и за много други съвременни отрасли и компании.

5. Използвайте големи графики и едър шрифт в презентациите си. Джобс бе майстор на презентацията. Слайдовете му приковаваха вниманието и носеха послания. Те също така не се съревноваваха за внимание с думите, които той говореше.

6. Търсете новото, не подобрявайте съществуващото. Според Кавазаки Стив не се е интересувал от подобрения на вече съществуващи продукти и услуги, а от революции, които напълно променят правилата на играта.

7. Или работи, или не работи. „Не се кланяйте на религии и на нови моди. Ние не се интересувахме дали можеше, или не можеше – само дали работеше.”

8. Стойността е нещо различно от Цената. Вие трябва да определите какви ще бъдат те.

9. Наемайте само най-добрите. Големите играчи наемат големи играчи. Играчите от Б лига наемат играчи от лига В. Както пишеше Джим Колинс – най-важното нещо са хората и „кой се е качил в автобуса”.

10. Истинските лидери са и потребители. Това означава, че директорът на компанията трябва да ползва продуктите и услугите, които продава. Трябва да бъде най-компетентният човек на света по отношение на това, което произвежда, и да заразява със страстта си към него.

11. Предприемачите са бързи. Стив Джобс непрекъснато тласкал екипа си към това да си свършва работата навреме. Той не чакал идеалния продукт (например първият iPhone имаше много ограничения), а искал да го пусне на пазара в рекордно време. След това вече има време и за непрекъснати подобрения.

12. Трябва да повярваш в някои неща, за да ги видиш. Обратно на поговорката „Трябва да видиш, за да повярваш”, Джобс е смятал, че ако чакаш доказателства, че нещо е възможно, то никога няма да стане реалност.

RealBusiness

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ