6 съвета за продуктивност от бизнес преподаватели

6 съвета за продуктивност от бизнес преподаватели

6 съвета за продуктивност от бизнес преподаватели

От преливащите имейли до безкрайните срещи, всеки собственик на малък бизнес се бори с предизвикателствата на производителността. Как можете да свършите всичко? И как да направите така, че да се съсредоточите върху най-важното? Водещи бизнес мислители споделят най-добрите им съвети, за да направят деня ви малко по-ефективен.

Използвайте малките интервали от време, които имате

Застанали сте на опашката в магазина за хранителни стоки? Очаквате някого, с когото имате срещна в кафенето? Не губете тези моменти, препоръчва Тим Кестъл от Бизнес училището на австралийския университет в Куинсленд. „С мобилните технологии, сега е възможно да се върши творческа работа по всяко време, на всяко място", казва той. Да вярваш, че трябва да имаш на разположение дълги отрязъци от време, в които няма да бъдеш прекъсван, за да си свършиш работата е просто извинение, за да се избегне работата. Нека бъдем честни - в забързаното ежедневие не съществуват такива времеви прозорци. Ако се справяте все по-добре да отмятате по малко работа ефективно за кратки отрязъци от време, ще бъдете изумени колко много можете да свършите, ако ви изскочи свободен един час в даден момент.

Водете си списък със задачи и зачерквайте от него

Професорът от Бизнес училището на "Харвард" Франческа Джино разбира опасностите на съвременния работен живот. Нейната любима стратегия е от старата школа. „Всеки ден си правя списък с различни неща, които трябва да свърша и ги отмятам, когато стигна до тях и ги свърша”. „Виждайки напредъка се чувствам добре, а научни изследвания посочват, че това води до по-голяма продуктивност. Това ми помага също да бъда по реалистична в представите си, кои неща мога да свърша всеки ден и кои са ми топ приоритет”, казва тя.

Следвайте правилото за двете минути

Даниъл Пинк, автор на бизнес бестселъра “Да продаваш е човешко: изненадващата истина за мотивирането на другите”, дава супер съвет от гуруто по продуктивност Дейвид Алън. Съветът гласи: ако имате задача, с която можете да се справите за по-малко от 2 минути, отметнете я сега. “Това мислене променя животи,” казва Пинк. “Аз прилагам това правило към абсолютно всеки аспект от живота си - от това да се обадя на моя зъболекар, да променя час за среща, да подчертая нещо, което съм прочел в някоя книга. Вместо да оставяте разни задачи висящи, можете да ги свършите за една минута.”

Записвайте мислите си

Ако се опитвате да постигнете напредък по доклад или коментар в блог, в повечето случаи най-трудно е началото. Ето защо експертът по иновации Деб Милс-Скофийлд препоръчва да използвате програма за записване на глас на вашия смартфон. „Понякога ми е по-лесно да кажа това, което искам да напиша, като в диалог, отколкото да се взирам в празния бял екран”, споделя тя. „Лично за мен това прави голямата разлика при първите стъпки на писане на проекти”, казва Милс.

Разберете миналото

"Има много малко, ако изобщо има, напълно нови идеи", твърди пък Катлийн Кели Риърдън, професор в Бизнес училището към Университета "Маршал", която усъвършенства собствените си умения за управление на времето, докато работи по първия си роман „Сянката на кампуса”. Ако сте в задънена улица, Риърдън съветва да погледнете в работата на другите за вдъхновение. "Най-продуктивните хора се поздравяват с мъдростта на онези, които са били преди тях", казва тя. „Уважението към знанието от миналото и откритията провокират нови концепции и решения. Това е същността на творчеството и убиеца на напразно изразходваното време.”

Разпознайте кога не сте продуктивни

Самопознанието е ключът към продуктивността, коментира асоциираният доцент по организационно поведение в Университета "Брандис" Анди Молински. „Винаги разделям работата си на задачи, които изискват творчество и дълбоко потапяне (като написването на книга), и на други, които са по-обикновени и рутинни (като събиране на цитати или форматиране), които да мога да ги върша в почти всякакво състояние на духа”, разказва Молински. „Ключът към производителността, според мен, е човек сам да намери времето, в което ще може да даде най-доброто от себе си за изпълнението на дадена задача. Разберете кога сте най-концентрирани, мотивирани и продуктивни и тогава се занимавайте със задачи, които изискват по-добра мозъчна функция. Ако сутрин е по-силното ви време, то тогава освободете това време за по-тежките и предизвикателни задачи, които наистина изискват да дадете най-доброто от себе си. А за следобеда оставете по-техническата и не така стратегическа работа, за която не е нужна чак такава концентрация.

От старата школа със задраскването на задачи от списъка, през модерните стратегии за използване на функции на вашия смартфон, има много и различни начини да бъдете продуктивни. Дори в днешната силно натоварена бизнес среда.

Източник: OpenForum

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ