Всеки лидер трябва да е попадал в „окото на бурята“, там, където нещата реално се случват

Всеки лидер трябва да е попадал в „окото на бурята“, там, където нещата реално се случват

Всеки лидер трябва да е попадал в „окото на бурята“, там, където нещата реално се случват

Сузи Уелч пред „Мениджър Нюз”

- Госпожо Уелч, коя е най-вълнуващата промяна, случваща се в момента в управлението на компаниите?

- Вълнуващи промени, разбира се, има. Има обаче едно нещо в управлението, което никога не се променя, и това е акцентът върху хората. Мениджърът трябва да познава хората си, да е сигурен, че са на правилните позиции, да ги мотивира, да ги обича, да ги стимулира. И още едно нещо няма да се промени никога в бизнеса – страстта, ентусиазмът на мениджъра, той или тя трябва да се интересува от хората, с които работи. В момента обаче сме свидетели на

две големи промени, които в никакъв случай не са в противоречие с основната отговорност, която има мениджърът към екипа. Едната промяна е засилената роля на технологиите. Живеем в епоха на технологични нововъведения, които осигуряват достъп до много повече и по-подробна информация - данни за историята на продажбите, за клиентите и техните модели на поведение. Днес има много повече технологии, които разширяват познанията и информираността на мениджъра за бизнеса, което пък му помага да управлява много по-продуктивно. Разбира се, интуицията, опитът винаги ще имат своето място, но днес, с ИТ приложения за контрол на продажбите знаем много повече неща, с много повече детайли, и можем да управляваме бизнеса си много по-прецизно.

Втората промяна е възходът на социалните мрежи. Те се оказват много полезни, защото поощряват прозрачността на бизнеса. А това е нещо, на което си струва да се обръща внимание. С помощта на социалните мрежи мениджърът много по-осезаемо може да чуе гласа на конкретния човек, а и самите хора могат по-осезаемо да усетят какво искат ръководителите от тях.

Доскоро комуникацията между клиентите и компаниите се осъществяваше предимно с посредници, а днес те могат да си общуват директно и прозрачно с външния свят. Мениджърите могат да се обръщат директно към клиентите, както и към други компании. Социалните мрежи внесоха истински вълнуваща промяна, направиха бизнеса по-енергичен, но и по-труден, което обаче е много полезно.

Венцислав Савов. Цялото интервю със Сузи Уелч и най-доброто от Джак Уелч ще можете да прочетете в специалната книжка, която ще се разпространява безплатно със следващия „Мениджър”

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ