Какво младите искат, но не получават от работата си?

Какво младите искат, но не получават от работата си?

Какво младите искат, но не получават от работата си?

Множество материали относно продуктивността на хората от поколението Y бяха изписани в последните години. Всички те ни казват, че младите искат вълнуващи задачи, възможността да променят света.  Това може и да е така, но какво е най-важното за новото работно място, според тях?

Според  проучване, проведено от Oxford Economics, организация свързана с университета Оксфорд, хората от поколението Y  искат същото като всички останали: по-малко шум на работното място, посочват от Inc.

В проучването, участниците били накарани да подредят по значимост най-важните неща, които трябва да са присъщи за желаното от тях работното място.

Изненадващо, повече от 2/3 от запитаните оценили „възможността да се съсредоточат над работата, без да бъдат обезпокоявани“ в Топ 3 на изискванията си. За сравнение, само 7 % оценили удобствата (безплатна храна, паркинг, място за забавление на деца) като фактор от високо значение.

Представителите на генерацията Y са „по-склонни да определят шума като нещо, което ги разсейва и като цяло са по-раздразнителни от врявата на работното място.“, гласи един от изводите в проучването.

С други думи, модерните „отворени офиси“ и съпътстващите ги звуци и шумотевица, в повечето случаи,  правят служителите по-непродуктивни и нещастни.

Големите въпроси са:

След като служителите ги мразят, защо компаниите продължават да изграждат отворени офис пространства?

Защо компаниите не ги променят, след като е ясно, че те са отговорни за по-ниската продуктивност на служителите?

Отговорът е прост. Сляпа вяра във високата стойност на „сътрудничеството“.

Когато първите християнски мисионери пристигат на Хавайските острови, те вярват, че трябва да носят облеклото, което са носели в Европа - дълги панталони и вълнени дрехи.

Може да си представите психическото и физическото натоварване, на което били подложени първите заселници. Освен главоломния спад на производителността, много хора се разболели, а някои дори починали от топлинен удар. 

Въпреки, че това ни изглежда налудничаво и абсурдно от днешна гледна точка, тяхната религия повелявала, че това е правилния начин, независимо от всички факти, които сочили обратното.

Вярването, че натъпкването на хората в шумна стая, е най-добрият начин те да бъдат накарани да работят заедно е съвременният аналог на тази ситуация.

Множество изследвания са доказали, че отворените офиси са пагубни за производителността, което от своя страна струва много по-скъпо на компаниите, в сравнение с парите, които те спестяват от изграждането на отделни офиси.

Що се отнася до "сътрудничеството", отворените офиси карат хората да се създават психологически бариери срещу своите колеги.

„Трудно е да се работи с някои, който прави всичко по силите си, за да ви избягва“, посочва Едуард Коне, един от водещите изследователи.

„Ако е вярно, че добрите огради правят добри съседи, защо шефовете са влюбени в отворените офиси?!“, добавя Адриана Грегъри, другият водещ учен.

Шефовете са в основата на проблема, тъй като те имат отделен кабинет, дори когато се говори за отворен офис. Те не виждат проблем с шума, тъй като за тях непрекъснатата врява показва заинтересованост и сътрудничество.

Според проучването, хората от поколението Y са по-склонни да предприемат стъпки за промяна. Те слушат музика или излизат навън. Те споделят, че  блокирайки всичко, което ги разсейва, подобряват настроението си и повишават своята производителност.

Има, обаче един значително по-лесен начин за справяне с проблема, който отнема само минута и не струва почти нищо.

Шефовете може да позволят да се използват слушалки или тапи за уши и хората, носещи ги да бъдат приемани като „заети“ и никой да не ги разсейва.

При този модел на работа, ако искате да комуникирате със служителя, който е със слушалки, просто му изпращате имейл. Така човек си създава един вид „виртуален личен кабинет“.

Правилото да „не разсейвате“ човека със слушалки е от изключително значение, за да може този модел да просъществува. Без него хората просто ще се опитат да привлекат вниманието неговото внимание като започнат да крещят с още по-висок тон за да може служителя да ги чуе. Това от своя страна няма да реши проблема с шума, а ще го направи още по-лош.

Тази простичка промяна в политиката на работното място може да бъде най-евтиното и най-бързото решение на проблема. Тя ще повиши продуктивността и задоволеността на всички служители, най-вече на тези от поколението Y.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ