Китайски фотограф представя снимки на четвъртото измерение

Китайски фотограф представя снимки на четвъртото измерение

Китайски фотограф представя снимки на четвъртото измерение

Ки Уей Фонг е китайски творец, който създава уникално по рода си фотографско изкуство. Той заснема от един и същи ъгъл някои от най-известните азиатски мегаполиси по различно време на деня, когато изгревът, разгарът на деня или залезът ги огряват с различна светлина. След това съчетава получените изображения в подвижен Gif формат, в който лъчите на деня и нощта се редуват, разделени от геометрични форми.

Типът изкуство, който китаецът създава, може да се възприеме най-добре без да се описва, само като като се види с очи. Причината е, че снимките са твърде нетипични, уникални, Ки Уей Фонг ги нарича „снимки на четвъртото измерение”. Това разказва американското издание за криейтив и технологични иновации PSFK.

Названието „четвърто измерение” идва от математиката и е абстрактно понятие, получено чрез прилагане на правилата на триизмерното пространство, за да се измисли още едно пространство, с четвърто измерение. Четвъртото измерение е изучавано повече от 200 години от математици и философи, както поради обикновен интерес, така и от приложна гледна точка.

Gif пък е полезен фотоформат, който дава възможност да се представи по лек за възприемане начин голям набор от изображения на обекти. По-компактен е от видеото. Gif снимките в продължение на години са популярни в мрежата – може би защото с тях най-добре се изразява реакция. Ки Уей Фонг ги използва, за да представи различната светлина над някои от най-красивите градски и природни пейзажи в света.

Вижте как.

Фотографът прави подвижни снимки на места в Китай, Индонезия, Бали.

Идеята му е да покаже по-ясно и в забързан кадър как преминава времето.

„Снимките като формат за страхотни, защото не се нуждаят от задвижване, за да въздействат. Те са, малко или много, трайни. Видеоклиповете са чудесни, защото записват поредица от събития във времето и показват действителността почти както я изживяваме. Възможно ли е да комбинираме двете и да не е чрез трайната фотография, в която често детайлите са лишени от действие? Мисля, че да. Заиграх се с инструментите на дигиталната фотография и обработката след снимачния процес, за да ви дам тази серия на име "Времето е измерение”, казва Фонг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ