Тайните дневници на най-сигурната авиокомпания в света

Тайните дневници на най-сигурната авиокомпания в света

Тайните дневници на най-сигурната авиокомпания в света

Австралийската авиокопмания Quantas не е непозната за нашите читатели. В 90-годишната си история, тя няма нито една катастрофа със смърт на пасажери, което през 2005 г.  донесе титлата "най-сигурна авиокомпания в света."

Щастлива развръзка имаше и инцидент, при който неин самолет с 430 пасажери на борда беше обявен за „горящ ковчег”, тъй като се самозапали един от двигателите му по време на полет. Световните агенции побързаха тогава да обяват самолета за катастрофирал, а пасажерите за загинали, но се оказа, че екипажът успешно е направил аварийно кацане и спаси както машината, така и всички на борда. Впоследствие стана ясно, че причината за драмата във въздуха, която за малко не завърши фатално е двигател от партида с дефекти, продаден на авиокомпания на „Ролс Ройс”, за което авикомпанията вече заведе дело с искане за солидно обезщетение.

Добре, че освен техника, намеса в такива ситуации има и човешкият фактор - в случаят, високият професионализъм на целия персонал на авиокомпанията, коментират запознати. До голяма степен заслуга за славата „най-сигурна авиокомпания в света” има и строгата процедура по тестване на самолетите преди полет, добавят те.

Всяка машина на Quanta си има свой дневник по поддръжката. В него пилотите вписват своите забележки, а механиците от наземния персонал - своите отговори. И двете страни се отличават с особеното си чувство за хумор, което личи от представената по-долу селекция от служебната кореспонденция. В нея забележките на пилотите условно са обозначени с П, а отговорите на механиците с М.

П: Лявата вътрешна гума е почти наложително да бъде заменена.

М: Почти заменихме лявата вътрешна гума.

П: Нещо подрънква в пилотската кабина.

M: Нещо беше затегнато в пилотската кабина.

П: Има умрели бръмбари по предното стъкло.

М: Взехме си бележка, поръчахме живи. Ще ги инсталираме преди следващия полет.

П: Има признаци за теч на течност по десния колесник.

М: Признаците са отстранени.

П: Системата "Свой-Чужд" не работи.

М: Системата "Свой-Чужд" никога не работи, когато е изключена.

П: Двигател, инв. № 380-8006FAF-89-19 липсва под лявото крило.

М: След кратко разследване, двигател, инв. № 380-8006FAF-89-19, беше открит под дясното крило.

П: В пилотската кабина има мишка.

М: В оборудването на пилотската кабина е добавена котка.

П: Полетът мина нормално, но помощната система за управление при приземяване работи доста грубо.

М: Този модел самолет няма помощна система за управление при приземяване.

П: При заключване на ръчката на газта, същата се движи много трудно.

М: Ключалката е сложена там с цел ръчката на газта да се движи ТРУДНО..., идиот такъв!

П: Подозирам, че в челното стъкло има пукнатина.

М: Подозирам, че си прав.

П: Самолетът се държи странно.

М: На самолета е наредено да се държи прилично.

П: Радарът пищи непоносимо.

М: Радарът е препрограмиран. Вече ще чурулика.

П: Зад контролния блок на радиста се чува силен звук, сякаш там има джудже, което блъска с чук по плоскостите.

М: Джуджето е открито! Чукът – иззет!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ