Има два вида продукти: „витамини” и „обезболяващи”

Има два вида продукти: „витамини” и „обезболяващи”

Има два вида продукти: „витамини” и „обезболяващи”

Какво предлага вашата компания? Продукти, които са „витамини” или такива, които действат като „обезболяващи”?

Това са двата типа продукти, които съществуват на света, според материал в американското списание за предприемачество Entrepreneur. Авторите му посочват, че вторите са по-важни. За да се поддържа един бизнес цикъл устойчив, те са нещо задължително.

Как се определя кой продукт какъв е? За целта трябва да се погледне от гледната точка на клиента. Когато му продавате един продукт, той взема ли го, защото наистина има нужда от него и го купува, защото ще облекчи или реши някакъв негов проблем? Ако случаят е вторият, продължавайте с пълна пара. Ако обаче не е, ще свършите като бизнес с ниски приходи, който има нужда от опорна сила, за да се добере до по-големия пазар. Една фирма не трябва да продава само „витамини”. Съветът е валиден с особена сила за младите предприемачи и стъпващите с първи крачки в полето на маркетинга. 

Какви точно са разликите между „витамините” и „обезболяващите”?

Приятно е да имаме „витамините”, но не се нуждаем от тях. Често те са аксесоари или допълнения към големи и важни продукти, а не основни платформи. И, също както в аптеката, са важни с превантивна цел. Ето защо струват много по-евтино от скъпите обезболяващи, предавани зад гишето.

„Обезболяващите” пък са типични продукти от първа необходимост. Те помагат на клиентите и правят приходи за компанията или намаляват загубите й. Правят го с установени бюджети, които изискват пари за създаването им. Производството им отнема време и може да забави процеса на продажбите. Всяка компания желае да намали разходите си с една трета, ако може, и в същото време да не похарчи и стотинка повече за подобряване на продукта, за чието създаване отиват те. Това е нещо, което обикновено дразни клиентите. 

Когато предпочитате да произвеждате от втория вид продукти - „обезболяващите”, правите бизнес, с който ще привлечете повече инвеститори. По-големи ще бъдат възможностите за вас на пазара. Фирмата ви ще има повече потенциал.

Иначе, създаването на въодушевление и продукти „витамини”, които са полезни, но не необходими, винаги може да остане като съпътстващ елемент от бизнеса. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ