Искате да създадете бранд? Помислете за следното

Искате да създадете бранд? Помислете за следното

Искате да създадете бранд? Помислете за следното

Имате малък бизнес и сте се заели да сформирате бранд? Имайте предвид следното:

От всички големи брандове по света, Starbucks все още се ползва с имиджа на златния стандарт. Компанията превърна купуването на кафе от нещо стандартно в преживяване. Причината за успеха й се крие в това, че успя да създаде незабравима марка. Уникалното име и лесно запомнящо се лого направиха от кафето не просто напитка, а приятно и удобно място за хората, където да се наслаждават на спокойствието и уютния аромат на кафе.

От Starbucks създадоха цяла култура от едно просто действие като пиенето на кафе. Но дори и тяхната световна марка е стъпила върху фундамент за изграждане, върху който стоят и всички други добри марки по света. Тук следват 3 простички стъпки, които могат да ви помогнат да създадете собствен бранд от такава величина.

..............

1. Създайте лого

Ако се опитвате да се позиционирате на пазара сред хора, които по-скоро не искат да променят мисленето си, то тогава вашата марка трябва да е достатъчно силна, за да ги изтласка извън техните принципи и навици.

Всичко започва с името. С достатъчно голяма честота на съобщението, всяко име на компания или продукт може да стане запомнящо се. Така например името на бранда може да бъде фамилия или комбинация от двете имена на човек, който реално да стои зад успеха на компанията (като Ферари, Шанел, Дюпон, Адидас, Хайнц).

Друг важен символ е логото. То е първата интуитивна връзка, която потребителят прави с марката и води до чистото възприятие. Първото условие за успешно лого е да отговаря на въпроси: "Кои сте вие?", "Какво ще направите?", "Какво ще направите за мен - потребителя?". След това добавете и няколко чисто практични трика:

  • Логото трябва да може да се възпроизвежда в различни размери за различните медии.
  • Трябва да отразява чувствителността на целевата аудитория.
  • Намерението и идеята да бъдат съвсем ясни.
  • Да бъде лесно и еднозначно за разпознаване

Много е важно когато потребителят види логото на компанията, то да предизвика реакция у него подобна на: "Аха, разбирам каква е идентичността на вашия бизнес".

2. Направете така, че да научат за вас.

Брандингът се осъществява в мислите на потребителите. Това, което ви води клиенти не са обещанията зад марката, а обещанието, че ще направите нещо за тях.

Традиционните медийни експонации като реклами, промоции, търговски изложения, директен маркетинг, събития, директории и дори маркетингова търсачка, изискват много средства, особено за прохождащ бизнес. Някои основни насоки за изграждането на бранд са ефективното използване на Twitter, Facebook, Youtube, блогове и други социални мрежи. Ето как става това:

  • Не говорете само вие, изслушвайте и другите. Дните, в които казвате всичко, което ви дойде на ум, трябва да приключат. Първо, слушайте внимателно разговора и след това се включете, но само ако имате какво да кажете.
  • Не отговаряйте, а питайте. Целта е развитие на обмена. Ако насилвате мнението си, разговорът ще приключи преди да е започнал.
  • Бъдете истински, придържайте се към характера на бранда. Придайте на характера дълбочина като бъдете истински.
  • Бъдете интересни и давайте повече. Участвайте в разговора с всичките си познания, които имате.
  • Бъдете заинтересовани и реагирайте. Изслушвайте човешките нужди и след това споделете опита си по такъв начин, който може да окаже само ползотворно влияние върху тях.
  • Бъдете благодарни. Възнаграждавайте последователите си с първокласни и специални неща. Покажете им уважението си затова, че симпатизират на марката и ви позволяват да бъдете част от техния свят.

3. Разберете какво искат потребителите.

При стартирането на бизнес с ограничени средства, възможността за успешно установяване на марката твърде често се основава на вярата на предприемача в резултатността на уникалната бизнес идея, вместо върху проучване на пазара. Това обикновено не работи.

За да увеличите шанса за успех на бранда си е необходимо да знаете следните неща:

  • Колко силно се възприема вашият бранд и какво може да го направи още по-силен?
  • Какво е истинското ниво на удовлетворение на потребителите за конкурентните марки?
  • Ще въведе ли вашият бранд емоционални връзки с потребителите, които не съществуват в момента на пазарния сегмент?
  • Какъв е процентът на пазара, при който ще предприемете промени заради силата на вашия продукт?
  • Колко осведоменост можете да спечелите за марката?

Отговорите на тези 5 въпроса ще определят шансовете за добро брандиране на вашия продукт.

Има различни методи за провеждане на проучвания сред потребителите, като фокус групи и имейл кореспонденция, които определят какво трябва да направят потребителите, за да препоръчат продукта ви на свои приятели. За да успеете е необходимо да знаете какво е истинското възприятие за вашия бранд. Колко хора го харесват и колко не, както и колко от тях ги привлича достатъчно силно, че да се застъпят за него, и как одобрението на клиентите ще се отрази на конкуренцията. Затова и най-успешните компании си избират конкурентна позиция, от която знаят, че брандовете им могат да спечелят.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ