нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Как да спечелите поколението Y

Потенциалните купувачи между 22 и 30 години, или т. нар. поколение Y, са с високи очаквания и са трудни за привличане. Освен ако не владеете няколко похвата в комуникацията с тях. За тези маркетинг способи разказва списание Entrepreneur.

Според авторите аудиторията Y има особено висока нетърпимост към рекламната информация, поднасяна без да се отнася до нея. Това смята Мишел Серо – бивш партньор в консултантската фирма за дизайн и иновации IDEO и създател на нюйоркската компания Doorsteps, чиято дейност е да предлага онлайн инструменти за търсене на млади купувачи на жилища. И в двете фирми Мишел се е занимавала с проучване на поведението на т.нар. millеnials – поколението Y, родено между началото на 80-те години и 1999 г.

Серо е открила, че за да бъдат достигнати тези хора, трябва да се приложи холистичен подход в маркетинга – такъв, в който съобщението е неделимо от продуктовия дизайн. "Продуктът е всичко", казва тя. "Не се прави маркетинг след него". 

Тук следват четири съвета за добър маркетинг, насочен към това поколение.

1. Свържете продукта си със съобщението. Тайната е в автентичността. Тези хора добре усещат кога се прави маркетинг пред тях с чисто търговска цел и кога им се разказва история. Фалшиво звучащите съобщения правят компанията да изглежда ненадеждна или източник, на който не може да се има доверие.Това често проваля сключването на сделки. В същото време стотици фирми се борят за вниманието на същите хора. Най-добрият начин да се изработи честно звучащо съобщение е като се изтъкне какво наистина комуникира и предлага продуктът. Той трябва да разказва история. Например рекламното съобщение на Zappos: “Задвижени чрез услугите”. С него тя изтъква условията си за потребителско ползване.

2. Покажете, че слушате. За да разберете хората между 22 и 30, не бива да правите случайни предположения – необходими са ви търпение и човечност при изслушването на това поколение. Всъщност, тези млади хора са често по-склонни да споделят с бизнеса от какво се нуждаят или какво желаят. Мненията им могат да бъдат ценен принос, с който да се персонализира опитът или продуктът им. Затова, когато разговаряте с клиенти, използвайте техните думи или емоционалност, за да създадете маркетинг съобщенията си. Това, което чувате от потребителите от самото начало, трябва да е това, което им повтаряте. Например, ако те са най-загрижени за удобството и сигурността, тогава наблягайте на тези качества в маркетинга си. Разкажете им история за това какво те трябва да искат и от какво да се нуждаят. Така ще им покажете, че сте ги чули.

3. Направете съобщението си максимално доближено до човека. Поколението Y израсна с навлизането на социалните мрежи. Свикнало е да си взаимодейства с марки, които използва. За да го достигнете ефективно, отнасяйте се към всички свои реклами – от социалните мрежи до началната страница на сайта ви, като към единен и откровен разговор. "Просто говорете на хората като на хора", казва Серо. Емоционалната връзка винаги мотивира възникването на лоялност и доверие.

4. Разкажете история за възможност. Комуникирайте визия за по-добър свят. За усъвършенствана действителност. Този тип хора са свикнали с промените, които правят дните им по-ефективни. Станали са свидетели на навлизането на интернет и как той промени живота им. На електронната търговия. Очакват още и още подобрения, които да скъсят времето за чакане и да направят живота им още по-забавен и удобен и за в бъдеще.

още от Маркетинг