Ключовите съставки на фирмената мисия

Ключовите съставки на фирмената мисия

Ключовите съставки на фирмената мисия

Мисията на всяка фирма, описана в сайта й например, е важен ориентир, който изразява същността на бизнеса. Този текст не бива да бъде само комплекс от клиширани думи, които отразяват възвишена цел. И не бива да бъде възприеман от служителите като абзац с лицемерно съдържание, написан с калиграфски шрифт и окачен в рамка в някоя от стаите в офиса, както понякога се случва.

Мисията ви трябва да звучи искрено и реалистично, да изразява смислено целта на съществуването на фирмата ви. Тя трябва да обяснява причината, поради която сте в бизнеса. Както и страстта, която стои зад създаването на компанията, независимо дали става дума за голяма корпорация или малък бизнес. В нея трябва да се казва защо вие правите това нещо, което бихте правили по същия начин, ако не получавахте ежедневен поток от пари за него в банковия си депозит. Това е мисията ви. Това е целта ви.

Има някои конкретни особености в съдържанието и в обясненията на мисията, които могат да привлекат повече клиенти и да станат един от факторите, които може и да вдъхновят най-ентусиазираните ви служители

Ако сте решили сами да напишете мисията си, или пък сте се заели със задачата да я напишете за някой друг (фирма), имайте предвид, че е важно в нея да включите отговори на следните въпроси:

- Каква е целта на бизнеса ми?

- На кого служа? Кои са моите клиенти?

- Какви нужди задоволявам?

- Как ги задоволявам?

- Кои ценности отговарят на моя бизнес?

След като имате тези важни въпроси предвид, можете да постъпите по следния начин: Седнете с екипа на фирмата (най-важните от служителите или повечето от тях, ако става дума за малка фирма) и направете брейнсторминг сесия. Какво е първото нещо, което идва на ум на всеки от тях – на хората, които директно комуникират с клиентите, на тези в производството, на счетоводителите, ръководителите на доставките? След това помислете кое е това нещо, което създава въодушевление сред всички тях/вас и така задвижва конкретния бизнес? Отделете време, за да определите кой е този, на когото сте от полза днес. Говорете за ценностите и философията на компанията.

Щом откриете отговорите на тези въпроси, е време да съберете заедно парченцата от пъзела. Длъжна съм да ви предупредя: процесът няма да е лесен, независимо дали имате познания в писането на текстове и журналистически опит. Ще се наложи да инвестирате време. Хубавото е, че като краен резултат ще си изградите мисия – изявление към външния свят, която не е скучна и клиширана, следователно безсмислена, и която отразява и представя целта, поради която осветлението на офисите ви продължава да свети до късно вечер. Това е маркетинг стойност!

По темата разсъждава Лаура Лейк в сайта Marketing.About

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ