Маркетинговият трик на века

Маркетинговият трик на века

В следващите няколко години бутилираната вода за пиене най-вероятно ще надхвърли продажбите на газирани напитки. За изненада, това може да бъде добра новина за много от гигантите, произвеждащи безалкохолни. И лоша новина за потребителите, които ще бъдат ощетени.

"Бутилираната вода е маркетинговият трик на века", пише Джон Джуел в The Week.

Защо? 

Компаниите, които бутилират минерална или изворна вода, според него са успели да убедят западните потребители, че купуването на вода за пиене е по-здравословният избор в сравнение с купуването на газирани напитки, които съдържат захар или купуването на газирана вода. Но сравнението в много от случаите е погрешно, смята той. Бутилираната вода просто не е алтернатива на газираното, за да се замества с него - тя реално е алтернатива на много по-евтината и небутилирана вода за пиене, която тече от чешмите. Някои смятат, че е далеч по-неекологичен вариант заради използваните бутилки. 

"Покупката на бутилирана вода ни дава възможност да комуникираме нашата уникална личност и грижата ни за тялото и околната среда", пише Джуел. Центрирането около храненето и независимостта на човека като собствено чувство е точно това, което големите производители на безалкохолни напитки сега се опитват да изтъкнат чрез маркетинговите си кампании. 

През 2014 г. обемите на продажби в Щатите на водещи марки вода в страната са нараснали със 7 до 9%. За сравнение, продажбите на кола - пепси кола или кока-кола, са паднали с близо 3% за годината. Жаждата за бутилирана вода на хората нараства. 

Coca-Cola Enterprises, Inc. в Европа - една от водещите фирми за бутилиране на газирани напитки на европейския пазар, обяви, че общото й количество бутилирана вода се е покачило с 12% през 2015 г. спрямо предишната година.

"Имахме някои значителни инвестиции в изследване и развитие, които ни позволиха да изложим повече нови продукти" на пазара, каза Ал Кери - главен изпълнителен директор на PepsiCo Americas Beverages на конференция през декември. "Не всичко е изкривено към здравословното, но много здравословното и много личното за човека дават резултат", смята той по отношение на маркетинга. 

Производителите издигнаха бутилираната вода до статута на най-здравословна напитка чрез маркетинг, отбелязва Джоуел. 

И въпреки че бутилираната вода в Щатите например може да струва до 2000 пъти по-скъпо спрямо водата за пиене, която тече от чешмата и е годна за пиене, водата в бутилка носи изненадващо ниски печалби за компаниите. Тези фирми инвестират не само в обикновената бутилирана вода от чешмата, което си е най-директният и голям маркетингов трик на века според Джуел, но и в нови видове, по-скъпа вода от класическото H2O. 

През 2016 г. "Пепси" ще представи новата си газирана вода Aquafina, която е овкусена по различни приятни начини. Тези напитки ще бъдат "официалният хидратиращ спонсор на нюйоркската седмица на модата" тази пролет. В същото време "Кока-Кола" предлага газираната Smartwater, чието рекламно лице е актрисата Дженифър Анистън. 

"Бутилираната вода е бизнес за 13 млрд. долара, който логично няма нужда да съществува", смята Джуел. Той твърди, че водата в бутилка в Щатите е символ на американската култура на еднократната употреба, която култура повече цени брандинга, отколкото околната среда. 

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Атанас Зафиров за визитата си в Китай: Поканата беше чисто партийна
Зелена вълна на борсите в Европа и Азия въпреки политическите сътресения
„Хамас“ обмисля американските предложения за спиране на огъня в Газа
Глобалните пазари през седмицата остават в очакване на вота на доверие в Париж
Ограничават движението на тежки камиони по магистралите заради края на празничните дни
Тръмп призова чуждите компании да уважават американските имиграционни закони
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open