нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Маркетинг истории на хитрия трик

Г-жа Есте Лаудер е била смела и предприемчива. Снимка: EPA.

Защо хората предпочитат дадена марка сред многообразието от аналогични продукти? Върху кое качество на продукта трябва да се наблегне, за да бъде „сръчкан” интереса на потребителя? И защо някои продукти се превръщат в такива пазарни хитове, та марките им чак стават нарицателни? Ето това са въпросите върху които си блъскат всеки ден главите маркетолози и специалисти от рекламни агенции. Истината е, че понякога просто трябва да се приложи по някой и друг хитър трик, за да се удвоят продажбите. Ето как са го направили някои от големите световни марки.

Marlboro - Историята на развитието и налагането на марката на пазара се отъждествява най-вече с прословутия мачо каубой, който я рекламира и я позиционира като продукт за истинския мъж. Но има и още един далновиден ход, който често е забравян от летописците на рекламата и маркетинга. Кутията от плътен картон с отварящо се горно капаче, която сега е стандартна опаковка за всички видове цигари, е измислена именно в Marlboro. И то, не за да се демонстрира иновационно мислене, а с чисто рекламна цел – почитателите на Marlboro да се превърнат в ходещ канал за комуникация. Дотогава преобладавали меките хартиени пакети, които пушачите носели в горното си джобче и си вземали цигара от него, без да им се налага да вадят опаковката. Следователно, околните нямало как да видят марката.

още от Маркетинг