Най-лошите продуктови провали на всички времена II

 Най-лошите продуктови провали на всички времена II

Най-лошите продуктови провали на всички времена II

Понякога големите компании представят нов продукт, защото конкурентът е предложил на пазара успешна идея. Тогава често се случват някои от най-големите продуктови провали в бизнеса. В други случаи пък идеята на продукта е гениална, но хората не са готови да я приемат, не чувстват нуждата от него и чудесен бизнес проект пропада, за да спечели от подобен на него същата компания или някой друг десетилетия по-късно.

За тези случаи разказва американската изследователска компания с централа в Делауер 24/7 Wall. St. В нова поредица, която започнахме вчера, ви разказваме за случаите, които според нея са най-лошите продуктови провали на всички времена. Това за провали на нови продукти, представени в Щатите от световноизвестни американски компании от 1950 г. до днес. В годината на представяне на тези неуспешни продукти съответният производител е бил в топ 500 на най-големите фирми в САЩ (по класацията Fortune 500)

Днешният епизод от поредицата е свързан със злощастен опит не на кой да е. На Apple.

Знаете ли, че през 1993 г. компанията на легендата Стив Джобс представя на американския пазар технологичният продукт Newton MessagePad. В тази година бизнес приходите й били 6.3 млрд. долара.

Newton MessagePad бил един от първите мобилни продукти на Apple с основни компютърни функции. Технологията му била революционна за времето. Той бил посрещнат с въодушевление и дори получил доста благоприятни отзиви от технологичните журналисти, които отбелязали колко футуристично изглежда спрямо тогавашните големи компютърни кутии и колко мощен е процесорът му. Но, Newton не успял да се задържи на пазара и да хване трайно внимание в него. Той някак си не успял да стане модерен. Apple упорито продължавала да го произвежда до 1998 г., когато окончателно се отказала, защото видимо това нямало смисъл – било чиста загуба.  

Стив Капс, ръководител продуктово развитие в компанията в онези години, обяснил по-късно, че всъщност бъдещето на продута било съсипано от опцията му за ръчно писане върху него, която го правила вид заместител на тетрадката. Разпознаването на писано на ръка слово трябвало да бъде основното му качество, което да изведе като пръв на пазара, но нещата не сработили както трябва по време на първоначалното пускане в продажба. Освен това, устройството било омаскарено в новините за това, че по същество „замества евтината хартиена тетрадка с компютър за 700 долара”.

Интересна история в епохата на iPad, нали?

Още такива, очаквайте в продължението на поредицата. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ