Най-лошите продуктови провали на всички времена VIII

Най-лошите продуктови провали на всички времена VIII

Най-лошите продуктови провали на всички времена VIII

Много продукти на големи компании събират внимание в първите месеци, след като са пуснати на пазара, заради потребителското любопитство. Защото хората са чули от реклама, че има нещо ново от познатата компания за продажба на дребно и искат да го изпробват. Какво се случва обаче, ако промотираният като нов продукт се окаже твърде сходен със стария? Или пък когато етикетът "по-здравословен" не звучи логично?

Продуктов провал.

За такъв случай разказва този епизод от поредицата ни с най-големите продуктови провали на всички времена. Тя е съставена от селекция на американската компания от Делауер  24/7 Wall. St. Нейните наблюдатели разглеждали множество продуктови неуспехи на най-големите компании в САЩ от 1950 г. насам и селектирали историите, за които ви разказваме в поредицата.

Случаят в този епизод е следният.

През 1992 г. PepsiCo. представила напитката Crystal Pepsi. По това време бизнес приходите й били 19,8 млрд. долара.

Компанията опитала с тази напитка да навлезе в процъфтяващия в началото на 90-те години пазар на „напитките от ново поколение” – по-малко вредни, с по-малко калории. Crystal Pepsi била безкофеинова, диетична кола. Pepsi вложила 40 милиона долара да я рекламира като здравословен и чист от вредни съставки продукт. Дори използвала в рекламната си кампания по телевизията хитовата песен Right Now на Van Halen, за което добре си платила. Изследвания на пазара дали на Crystal Pepsi толкова позитивно очакване, че Coca-Cola подставила нова напитка – Tab Clear, за да отговори на напора на конкуренцията.

Продажбите на Pepsi Crystal в първата година вървели добре и възлезли на около 470 милиона долара. Много от покупките на напитката обаче били направени най-вече от любопитство.

Накрая се оказало, че болшинството от хората в Щатите по това време не били много убедени, че едно безалкохолно на Pepsi може да бъде "по-здравословно". Освен това мнозина сред тях очаквали по-тъмна газирана напитка. Друго, което намалило популярността на Crystal Pepsi било, че много от потребителите я намирали на вкус същата като оригиналната Pepsi.

Следващата история от поредицата очаквайте утре!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ