нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Правилното маркетинг съобщение

Снимка: Shutterstock

Продавачите ще потвърдят - купувачите вече харчат по-малко и и избират по-качественото.

Клиентът мисли по-дълго, преди да реши къде да похарчи парите си. Затова, работата на маркетинга е по-трудна. Сайтовете на компаниите, рекламите, директните имейли и особено пиар усилията се наблюдават под микроскоп. Никога не е било по-важно към клиентите да бъде отправено правилното съобщение от бранда по отношение на това как да си похарчат парите.

Вашият маркетинг изпраща ли съобщение, което клиентите искат да чуят? Въпреки убедеността си в бизнеса, мнозина в управлението на компаниите се случва да се изненадат от това, че има огромна разлика между нещата, които полагат усилия да продават и другите, които клиентите всъщност купуват. Тогава се появяват „времена на разкол”, веднага щом те погледнат през очите на клиента.

Да вземем за пример „Харли-Дейвидсън”. Къде би била компанията, ако „само” продаваше висококачествени мотоциклети, без да рекламира свободолюбивия приключенец, който ги управлява? Марката може би щеше да продължи да продава феноменална алуминиева изработка на машините си, но не е това, което я прави успешна. Хората си купуват от нея обещание за безгрижен, различен, вълнуващ живот в духа на младостта.

Продажбите вървят тогава, когато маркетингът играе със съкровените желания на клиента и му предлага мечти и позитивни обещания. Иначе, винаги може да се разчита на онлайн проучвания на аудиторията, фокус групи и други видове социология, които се занимават със смятаната от мнозина в рекламата за скучна (но и полезна) работа да бъдат предвиждани очакванията на купувача.

Ядрото на ефективното съобщение трябва да е простичко и ясно, добре разбираемо и затова велико. То е същността на бранда. Душата и сърцето на бизнеса. Тази необходима емоционална окраска често е трудна за обяснение на предприемачите и маркетинг специалистите се мъчат, но е важна, защото представите в главите на хората задвижват продажбите. Без тези идеи, които продават, се случва нещо тъжно: качествените стоки остават незабелязани.

Ким Т. Гордън в сп. Entrepreneur

още от Маркетинг