Целевите групи на „зеления“ маркетинг

Целевите групи на „зеления“ маркетинг

Целевите групи на „зеления“ маркетинг

За да достигнат до потребителите чрез зелената си стратегия, маркетолозите трябва да разбират средата на клиентите и социалните им нужди, освен грижите им, свързани с качествата на продукта.

Въпреки че зеленото мислене се масовизира, има още какво да се изследва, за да бъде разширен основният поток от клиенти с афинитет към екологичните продукти, посочи материал на сп. Advertising Age. Важно е да бъдат взети предвид точната демография и психологическите особености, твърди американската авторка Жаклин Ей. Отмън, основател на "J. Ottman Consulting" – агенция, специализирана в стратегиите на зеления маркетинг.

"Различните сегменти от потребители имат склонност да интерпретират зеленото по свой собствен начин", обяснява тя. "За някои то означава "рециклирано", за други "натурално", за трети - "без да е тествано върху животни".

В своя книга авторката определя четири целеви групи на зеления маркетинг. Ето кои са те: 

Хората, които пестят ресурси. Това са тези, които опитват да харчат по-малко вода и електричество в ежедневието си; които рециклират хартия и предават за обработка стъклени и пластмасови бутилки.

Любителите на животните. Те са по-скоро склонни да бойкотират продуктите с употреба на животинска козина и материали, както и да се въздържат от това да закупуват найлонови пликове, защото са загрижени, че торбичките замърсяват природата.

Ентусиастите на външните инициативи. Те купуват биоразтворими сапуни и използват бутилки за многократна употреба, за да намалят вредата за околната среда от къмпингите, излетите и туристическите им инициативи.

Фанатиците на тема здраве. Те са склонни да платят повече за органични храни, нетоксични продукти за почистване и други подобни еко стоки за домашния бит.

Тези категории от клиенти според авторката са от значение за маркетинг стратегиите.

"За радост, благодарение на технологиите, в следващите 20 години зеленото мислене ще се придвижи от крайните прослойки към мейнстрийм обществото. Много екологични продукти ще станат по-добри. Те още сега се предлагат с установени, разпознаваеми марки – например Tide, Clorox, Toyota, така че потребителите ще могат да бъдат сигурни в тяхната ефикасност", отбелязва Отмън. Тя се надява с разрастването на зелената идея сред бизнеса в световен мащаб да се променя повече и поведението на потребителите, от чието съзнание зависи до голяма степен намаляването на вредата от дейността на хората върху планетата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ