Човешкото лице на марката

Човешкото лице на марката

Човешкото лице на марката

Използвате ли някое от тези оправдания?

- По-лесно е да напишем имейл, отколкото да вдигнем телефона.

- Ние автоматизираме процесите.

- Нашите потребители обичат да търсят информация онлайн и да не ги безпокоим.

Ако е така, спрете! Замислете се за тези моменти, в които сте имали необикновени, паметни случки в работата. Включва ли този ваш опит някакъв вид общуване с хора? Предполагам, че в 99% от случаите ще отговорите „Да“.

Потребителите все още купуват от тези, които харесват и на които имат доверие. Ако не ви познават като човешко присъствие, значи марката ви няма персоналност и не могат да се свържат с нея. Важен е човешкият елемент в маркетинга. Как да го включите? Има няколко начина:

1. Създавайте външни контакти. Спрете да се криете в офиса, излезте навън и се запознавайте. Общувайте с представителите на други марки. Толкова много свикнахме с електронната комуникация, че вече не участваме в събития на живо, както го правехме преди. Стана ни удобно в магазините и офисите на фирмата, където лицата са добре познати. Партньорите и клиентите обичат да виждат хората, които стоят зад марката.

2. Представете служителите в сайта си. Това включва имена и снимки. Позволете на хората да видят кой работи във фирмата, с какво се занимава и какви умения има. Никога не съм разбирал компаниите, които крият звездите си зад завесата. Назначавате кадрите заради техните професионални качества, таланта и характера им. Не е ли време да ги покажете?

3. Никога не карайте хората да чакат. Случвало ли ви си е да изпратите имейл, който ви се струва, че е пропаднал някъде във виртуалната бездна? Представете си как потребителите се чувстват, когато изпратят до фирмата ви електронно писмо и не получат отговор. Сложете минимален праг на времето, в който гарантирате, че ще се случи контакт с ваш представител. Изпращайте отговори възможно най-скоро. Съдържанието, което връщате от името на марката, трябва да е свързано точно с въпроса. Ако имате възможност да вдигнете телефонната слушалка и да се свържете, не се колебайте, направете го.

4. Осигурете възможност за лесна връзка с вас. Уверете се, че клиентите могат лесно да се свържат с фирмата. Телефонният ви номер и адресите ви трябва да са поставени в постоянно, голямо пространство в началната страница на сайта ви. Предложете също форма на контакт в социалните мрежи като Facebook и Twitter.

5. Създавайте и окуражавайте разговори. Ако имате фирмен блог или сайт, имайте предвид, че не става дума само за вас, но и за потребителите. Хората много обичат да четат материали, казани или написани от експерти. Специално блоговете позволяват на хората (представители на компанията) да поставят себе си в светлината на експерти на бранша. Позволете да се поставят коментари и обратна връзка. Така ще създадете интеракция. А марката ще се одухотвори.

Лаура Лейк в Marketing.About

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ