10 неща, с които Япония се справя страхотно

10 неща, с които Япония се справя страхотно

10 неща, с които Япония се справя страхотно

Въпреки че има своите особености, Япония е усъвършенствала до максимум някои аспекти на маркетинга и бизнеса. Тя ги владее в такава степен, че могат да й завидят много от развитите общества и конкурентни на нея азиатски култури.

Кои са те, разказва материал на Филип Кендъл от Rocket News 24. Материалът е представен и от Business Insider.

Един от тях са машините за безалкохолни напитки, кафе и други продукти за бърза покупка на улицата. На всеки от жителите или гости на големите японски градове се налага да повърви не повече от няколко стотин метра, за да открие такава. Навсякъде са, проникването им е повсеместно. Има ги във всеки квартал. В тях се продават всевъзможни вариации на продуктите, типично пласирани в такива автомати, като кафе с мляко, без мляко, фрапе, кафе с допълнително количество захар, дори кафе за отслабване. Също и най-различни видове чай. Обикновено кутийка с безалкохолно от такъв автомат струва около 120 йени или 1.20 долара. Много от този тип машини примамват потребителите с допълнителни ефекти, които да ги привлекат във високо еволюиралата градска среда, в която се намират. На машините има LCD екрани, показващи промоции. Например, промоция, която посочва, че ако вземеш три еднакви напитки подред, ще спечелиш четвърта безплатна по твой избор. В повечето от японските машини няма и помен от копчетата за избор на висове кафе и безцветните електронни екранчета, които виждаме, когато си го поръчваме. Те се управляват от потребителите чрез тъчскрийн, на който се показва поръчката. Електронните им екрани са напълно в духа на iPhone поколението.

Друго, което японците са усъвършенствали и се е превърнало в емблема на културата им, е храната. В най-различни точки на света днес се храним със суши. В Япония можем да опитаме донбури -  вид големи кюфтета от ориз с лентички свинско или говеждо месо отгоре или пък с риба тон. Тук се включва още мисо супата, която мнзоина сред европейците днес си приготвят вкъщи, окономияки, наричано от американцитео „японската пица”, сашими – резенчета пушена риба, обикновено сервирана с уасаби или соев сос, както и много други видове ястия - национални специалитети.

Сред останалите неща, с които японците може да се похвалят, според авторите е неотмениният им навик винаги да си събуват обувките, когато влизат у дома – нещо, което все още липсва сред много хора от другите напреднали нации, влизащи уж компромисно с обувките от вън вкъщи в стаите. 

От сферата на обслужването в Страната на изгряващото слънце могат да се похвалят с много евтини таксита с автоматично отварящи се врати, които не налагат на човека да се затруднява с дръжки, докато носи сакове, пазарски чанти или води за ръка децата си.

Удобството е водещо и в обслужването в магазините, за които Япония също получава висока оценка. Там може да се пазарува в малките часове на нощта, без да има голяма ценова разлика, каквато съществува във Великобритания например. Предлага се пакетиране и доставка по домовете. Щом си купи нещо, човек може да го пакетира в магазина, да накара служителите да го измерят и според теглото му то да бъде оценено, след което се поставя етикет за доставка и куриерска фирма, обикновено „Ямато”, взема пакета от магазина и го доставя до адреса, когато човекът пожелае. Цената на тази услуга е изненадващо ниска за чужденците. Тя помага пазаруването да стане по-малко досаден и бавен процес. Човек може да си поръча даже багажът му с покупки от магазина да бъде закаран до тях и да се пази, докато той самият не дойде лично да го приеме.

Дали някои от европейските компании, които изтъкват колко е развито потребителското им обслужване, може да приложи това?

Още от пазарните, маркетинг и туристически майсторства на Япония, очаквайте в продължението!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ