11 абсурдни реклами от сексисткото минало

11 абсурдни реклами от сексисткото минало

Седмица след като главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг и Анна Мария Чавес подеха кампания за забрана на думата "шефка" (bossy) като нарицателно за жените, управляващи компании, американските медии си спомнят времената преди десетилетия, когато САЩ е била доста сексистка държава. 

Някои от най-големите съвременни марки, преди години са излъчвали в печатни издания реклами с абсурдни послания, представящи жените като виновни за това, че мъжете им са предпочели друга и като пол, чието място е в кухнята, пред готварската печка.

Винтидж илюстрациите са модерни днес, с показваните в тях красиви прелъстителки със заоблени форми и случайно развяти от вятъра коси и къси рокли в стил САЩ през 60-те години на 20 век. Историята на рекламата обаче помни, че подобни илюстрации са били използвани и в някои от най-сексистките кампании на всички времена. При това от известни брандове, които съществуват и днес.

За тези кампании разказва Business Insider. Авторите на американския бизнес сайт представят фотогалерия, в която припомнят печатна ретро реклама, съдържаща послания, от които излъчилите ги в Америка фирми днес се срамуват.

Ето какво помни историята на рекламата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Финансовата платформа Robinhood на Влад Тенев влиза в индекса S&P 500
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Израелската армия удари висши лидери на групировката Хамас в столицата на Катар (ВИДЕО)
Кая Калас: Само тази година ЕС ще предостави 25 милиарда евро подкрепа на Украйна
AI: Как чатботовете се отразяват на психичното ни здраве?
Ще попадне ли Лукойл в следващия пакет от санкции на ЕС?
Изминалият месец август е бил третият най-топъл в историята