нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

5 съвета за по-добър сън и почивка през работната седмица

Снимка: Shutterstock

Вторник вечер, отпуснали сте се в леглото с лаптоп в скута, когато телефонът ви започва да бръмчи върху нощното шкафче. Трябва да станете за работа в шест часа, но този факт остава на заден план  след множеството други мисли, които преминават през ума ви в този момент.

Ако това ви звучи познато, знайте че не сте единствени. Според доклад публикуван от американския Център за превенция и контрол на заболяванията (CDC) през февруари, повече от една трета от жителите на САЩ не могат да се похвалят с пълноценен сън.

Данните от изследването показват, че почти 35% от възрастните се задоволяват с по-малко от седем часа сън на нощ, което е минималната препоръчана стойност, отговаряща за по-нисък риск от затлъстяване, високо кръвно налягане, диабет, депресия, и сърдечно-съдови заболявания.

Отделянето на достатъчно време за пълноценна почивка и сън през работната седмица е едно от най-големите изпитания, пред който са изправени съвременните хора, отбелязва д-р Ана Кригер, от медицинския колеж "Уейл Корнел", 

"Най-големият проблем идва от времевите ограничения. В много случаи, хората просто не могат да си позволят да прекарат осем часа в леглото.“, казва тя.  „Освен това, хората трябва да са наясно колко важно е да имат рутина и колко полезно може да бъде това за подобряването на качеството на техния сън.“

Това са пет съвета от д-р Кригер, за по-добър сън през работната седмица:

1. Създайте рутина, която ще ви помога да се успокоите

Рутината е от ключово значение за пълноценния сън. „Оставете си 10 минути преди лягане, в които да се занимавате с тихи и спокойни дейности.  Намалете светлината в апартамента, а ако искате може да си пуснете и малко успокояваща музика“, препоръчва Кригер.

„Става въпрос за време, в което да отпуснете ума си и да забавите темпото, което поддържате през деня.“, казва тя.

Избягвайте да работите до пълно изтощение и се опитайте да отделите малки откъси от време за почивка.

2. Изключете електрониката преди лягане

В делничните дни, когато имате непрочетени имейли,  и пропуснати обаждания, игнорирането на смартфона и лаптопа изглежда невъзможно.

Може би не се замисляме, но използването на електроника през нощта наистина може да повлияе на съня, казва Кригер. „Екраните излъчват светлина, която стимулира мозъка и засяга производството на невротрансмитери, а това се отразява на способността ни да спим добре.“

Колкото и да искате да вземете телефона в ръка, опитайте се да изключите всякаква електроника, 20 минути преди лягане.

още от Техники за успех