Гневът - тънкият лед в офиса

Гневът - тънкият лед в офиса

Гневът - тънкият лед в офиса

Почти всеки от нас е бил свидетел на нечий гневен емоционален изблик по време на работа. Обикновено, става въпрос за едно бързо освобождаване на емоцията на висок глас, което приключва със затръшване на вратата. Но понякога гневът е нещо по-мрачно - продължителна враждебност, антагонистично, вредно поведение. По мое мнение, показването на гняв на работното място е като ходене по тънък лед - особено, ако гневът е насочен към определено лице, вместо към ситуация.

Гневът е вграден в човешката емоция, така че е нормално да се ядосваме. Това, което не е нормално е да се използва гнева като причина, за да бъдат сплашени или манипулирани другите.

В последно време цели градове и страни участват в масови протести, защото населението е ядосано от начина, по който е било третирано. Няма да разисквам тяхната правота, но изглежда, че количеството гняв, което се проявява в тези ситуации е като верижна реакция. Паралелно, в последните месеци забелязвам увеличаване на размера на насилие в работната среда. Инцидентите, породени от гняв на работното място в Съединените щати нарастват. В Канада също. Индия също отчита рязко увеличение на гнева на работното място, както и Европа.

Един от проблемите на гнева е, че той може да бъде заразен. Нека да помислим за това, което кара хората да се ядосват. Както споменах гневът е естествена човешка емоция. Хората се ядосват, когато нещо, което те искат да се случи, не се случва или когато се случва нещо, което не искат да се случи.

Гневът е ефективен. Чрез него се получават бързи резултати. Алтернативният набор от действия отнема време, а в света на бизнеса времето е пари. Твърде много хора виждат проявите на гняв като ефективни начини нещата да се случват. В краткосрочен план проявите на гняв обикновено работят. В дългосрочен план вредите от това са умопомрачителни. Производителността е много по-ниска при враждебната среда на труд.

По същество се разчита на гнева или сплашването като начин да се поправи нещо, но на разположение има и по-зрели избори. В такива ситуации не забравяйте, че гневът е просто тактика, с която човекът се опитва да спечели или да си възвърне контрола. В такъв случай, едно от най-лошите неща, които можете да кажете на този човек е да се успокои.

Помислете за това. Ако един ядосан човек вече се чувства извън контрол и му кажете да се успокои, вие му казвате да се примири с командата, която му давате.

Най-добрата ми препоръка е просто да признаете причината за гнева отсреща. Един добър начин да направите това е като парафразирате. Когато бъде призната на глас причината за гнева на човека (дори ако не сте съгласни с него), той се чувства чут. Това му връща чувството за контрол и гневът постепенно се усмирява.

В крайна сметка, аз нямам проблем с хората, които са ядосани. Сплашването и гневът нямат място в работна среда, а освен това животът е твърде кратък, за да бъде утежняван с такава глупост.

Очевидно има повече ситуации за гнева на работното място, отколкото могат да бъдат изброени тук, но това е само началото. А от него трябва да запомним поне, че хората, склонни към гневни навици трябва да намерят алтернативни начини да запазят контрол над емоциите си.

Дан Бобински за Mnagament Issues

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ