Едно простичко "Благодаря!"

Едно простичко Благодаря!

Едно простичко "Благодаря!"

Британско проучване, публикувано в края на миналата седмица, показа, че навременната благодарност от началника е също толкова важна за служителите, колкото и вдигането на годишната заплата с 2000 евро. Не съм сигурен, че всеки би предпочел едно „Мерси“ пред парите в брой, но изследването все пак показва една важна истина – че парите не са единственият мотиватор.

Според проучването едно простичко „Благодаря“ може да повдигне духа на служителите и да ги направи по-продуктивни, а наред с това дори да повиши печалбите на компанията. Ето нещо, с което мога да се съглася. Когато постигнете идеалния баланс между заплащане и благодарност, вашият бизнес ще е стъпил здраво на пътя към успеха.

Да платиш добре за добре свършената работа е механизъм, който лежи в сърцето на нашето общество. Въпреки че още има сенчести типове, които плащат под минималната работна надница, тази практика доказано служи добре на обществото.

Най-просто казано, тя дава на хората възможността да се стремят към такива неща като да наемат или да купят собствен дом, или да ходят на почивки. А точно това са нещата, които ги карат да стават сутрин от леглото.

И все пак парите не са съвсем всичко и ако хората не са щастливи на работното си място, те няма да бъдат и продуктивни – а това не е добре за никого.

Има толкова много начини освен парите, по които работодателите могат да повдигнат духа на хората си и да ги привлекат на страната на компанията си, че е грехота да не ги използваме. А навременното „Благодаря“ е един от най-простите от тях.

Наскоро в Pimlico Plumbers въведохме схема за поощрение, според която, ако месецът е бил добър финансово за компанията, всички ястия и закуски в лавката ни са безплатни за един ден.

Нормално е хората, на които сте доверили задачата да се грижат за клиентите ви, да бъдат доволни и щастливи на работното си място. Ето какъв е смисълът на безплатните чили кон карне, печено говеждо и сандвичи.

Да комуникираш благодарността си на своите служители не е просто правилна стъпка – това е и въпрос на учтивост. Интересно е да се отбележи, че една пета от 2500-те служители, интервюирани за цитираното по-горе проучване, са заявили, че шефовете им са неблагодарни, а понякога и груби с тях.

Не разбирам защо е нужно работодателите да се държат като мелничари от 18-и век, когато общуват с екипите си. Това нито е продуктивно, нито дава добри резултати. Вежливостта всъщност е една от най-добрите нефинансови инвестиции, които можете да направите. Доброто отношение не струва нищо!

Чарли Мълинс, изпълнителен директор на британската компания за ВиК услуги Pimlico Plumbers, за RealBusiness

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ