За какво са ни новите идеи?

За какво са ни новите идеи?

Днешната бизнес среда се променя бързо. Новите технологии, правителствените регулации и условията на глобалния пазар принуждават компаниите непрекъснато да разработват нови продукти и услуги, като същевременно увеличават ефективността си.

Като чуете за иновации може би си представяте услуги на базата на технологиите като например онлайн търговия или революционни продукти като смарт телефоните. Но иновациите могат да бъдат в много по-различни области. Като да създадете нов процес за обмен на информация във вашата компания например и да свържете офисите в Ню Йорк и Берлин.

Така служители, които изобщо не се познават могат да общуват нормално, да споделят инфорация за клиентите и да подобравят продуктите в реално време. Този иновативен процес може да не включва нито една нова технология или да не доведе до създаването на нов продукт. Но ще даде на компанията значително конкурентно предимство, защото ще увеличи споделеното познание сред служителите и ще подобри обслужването на клиентите.

Иновация е нов продукт, услуга или начин на правене на бизнес, които дават на компанията конкурентно предимство.

Добре е да знаем, че далеч не всички креативни идеи за нови продукти, услуги или бизнес процеси се превръщат в иновации. Те стават такива само, когато се разработят, опаковат, позиционират, промотират и се реализират. Успешните иноватори започват да действат след като е приключил креативният процес. Те вземат свежата идея и я съпоставят с реалните проблеми. Ако успява да реши някой от тях, си струва да се работи по нея. Това обикновено води до появата на нов продукт, услуга или процес.

 

Кумар Нощур, консултант по приложение на иновациите. Преподава бизнес стратегии, иновации и управление на технологиите в Бостънския университет и в Университета в Мелбърн. Работил е за 3M, AT&T (Лаборатории „Бел”), „Дженеръл електрик”, „Жилет”, „Проктър & Гембъл”, „Джонсън & Джонсън” и „Нешънъл семикондукторс”. Доктор е по управление на технологичните иновации в училището по мениджмънт „Слоан” към Масачузетския технологичен институт (МИТ). Основател е на компанията „Видиа”.

Из „Иновациите – нашият голям шанс” – 21. книга от поредицата „Джобен наставник”, изданаие на „Мениджър” и Harvard.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 1 до 7 септември
Financial Times: Предполагаема руска намеса прекъснала GPS-а в самолета на Фон дер Лайен при кацането в Пловдив
Кристин Лагард предупреждава за риск за световната икономика заради намесата на Тръмп във Федералния резерв
Атанас Запрянов: ВМЗ-Сопот ще стане доставчик на 155-милиметрови снаряди за НАТО и ЕС
Теменужка Петкова: 4-те години политическо безвремие дадоха отражение върху финансите на държавата
Фон дер Лайен: Европа има „ясни“ планове за изпращане на войски в Украйна след края на конфликта
Симеон Дянков: ДДС на 22% решава проблема с бюджетния дефицит
Говорителят на Кремъл отрече Русия да е замесена в инцидента със самолета на Урсула фон дер Лайен