Изкуството на похвалата

Изкуството на похвалата

Изкуството на похвалата

Похвалите обикновено оценяват отличната работа и насърчават служителите или партньорите да се представя още по-добре. Да кажете само „Добра работа” обаче не е достатъчно, за да демонстрирате, че оценявате усилията на хората си.

Ето съвети от Harvard Business Review как да придадете истински смисъл на похвалите си:

Бъдете конкретни

Комплименти като „Страхотна работа” сигурно са на място, когато бързате за заседание, но не са достатъчни. Обърнете внимание на детайлите от работата. Кажете какво точно ви е харесало в изпълнението на задачата. Прецизната оценка значи много повече за егото и за бъдещата работа на този, който я получава.  

Не бъркайте учтивостта с похвалата

В много случаи социалната норма изисква похвали от учтивост. „Благодаря много за работата” звучи доста рутинно. Тези словесни жестове играят важна роля за поддържането на добрия тон на работното място, но ако този тон прилича на похвалите ви, то линията между ежеднвената учтивост и истинското оценяване започва да се размива.

Хвалете и с действия, не само с думи

След като кажете на някой от какво конкретно сте доволни в работата му, възложете следващата задача на същия човек. Така ще покажете не само на него, но и на целия екип, че оценявате усилията му.

Празните хвалби не вървят с конструктивна критика

В бизнеса освен похвали често се налага да изказвате и критики. Преди да дадете конструктивните си критики, изразете мнението си за това, от което сте доволни. Ако изсипете обаче един куп критики, символичните хвалби преди това се обезсмислят и им придавад съвсем друг контекст.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ