Искате да наемате млади таланти? Забравете стереотипите!

Искате да наемате млади таланти? Забравете стереотипите!

Искате да наемате млади таланти? Забравете стереотипите!

Съществува един образ на типа работно място, което привлича младите хора – така наречените „милениали“ или поколението Y. Захранват го филми като „Социалната мрежа“, които наблягат на безплатните закуски, бирата на корем и купищата акции. Не вреди и ако компанията ви се казва Google или Twitter. Скорошно проучване потвърди колко разпространен е този стереотип – 20 000 специалисти по човешките ресурси са описали младите надежди като мързеливци, самодоволни типове, пристрастени към смартфоните, които искат да си сменят работата на всеки няколко години.

Трябва да призная, че доскоро и аз мислех така. И беше притеснително, защото, както много други предприемачи, ръководя бизнес, който от една страна се нуждае от амбициозни младежи с висше образование, а от друга не притежава блясъка на стартъпите от Силициевата долина.

За щастие обаче открих, че стереотипът за разглезения, капризен милениал, е съвършено неточен и фирми като моята и вашите могат да привличат 20 и няколко годишни хора, стига да им покажем, че държим на правилните ценности и предлагаме добри възможности. Ако средата е добра, те с удоволствие ще поостанат.

Но какво привлича тези младежи към бизнеси, за които може и да не са чували? Научих тези шест важни урока:

1.Наблегнете на предприемаческия дух

Ако искате с една дума да опишете какво търсят младежите на работното си място, това ще е интрапреньорство. Зад тази измислена дума се крие важна идея – дайте възможности за предприемаческия им дух (entrepreneurship), като им създадете свободата да гледат по нови начини към предизвикателствата. Някои младежи искат да започнат бизнес; много повече искат стабилна работа с ясни пътища към напредък в кариерата. Те ще се отворят пред тях, когато по-възрастните започнат да се пенсионират и компаниите отчаяно затърсят начин да изградят наново легионите си от таланти. За да стане това обаче, осигурете възможности за общуване между поколенията, като по-старото да предаде опита и знанията си на по-младото, без при това да му пречи да бъде себе си.

2. Не се притеснявайте, че ще скачат от работа на работа

Проучвания показват, че повечето младежи предпочитат да останат на сегашната си работа, стига, разбира се, тя да предлага неща, които те харесват. Милениалите се изненадващо фокусирани и ще останат верни на работодателя, който им създаде добра среда. Най-важна се оказва автономността – 54% от младежите на възраст между 21 и 34 години казват, че една от най-силните им страни е да работят независимо. Искат достъп до ментори, формално обучение и тренинг на мястото на работата. Искат ясни пътища в кариерата и да знаят, че работата им може да ги отведе до много нови и интересни роли. И, както всички нас, мечтаят идеите им да бъдат разпознавани и възнаграждавани. Те ще останат при вас, ако усетят, че имат възможността да бъдат иновативни.

3. Изпратете послание към университетите

Много фирми не се сещат да идат в учебните заведения и разчитат на обяви и фирми за набиране на работна ръка. Знайте обаче, че ако искате да привлечете умни младежи, трябва да ги срещнете в собствената им среда, а после да им покажете накъде да се насочат, за да намерят работата, която търсят.

4. Обучавайте и развивайте

Амбициозните млади професионалисти искат едно – да научат колкото се може повече. Те реагират много добре на умелото менторство, затова ги „прикачете“ към опитни лидери. Но не само за да ги наглеждат. Подберете внимателно двойките ментор-ученик според кариерните цели, а не според това къде са учили или какъв характер имат. Младият служител трябва да бъде възпитан от ментор, който работи това, което един ден самият младеж би искал да върши.

5. Създавайте „езерца с лилии“

Основателят и президент на неправителствената организация за млади лидери Growing Leaders Тим Елмор съветва работодателите да формират старомодни кариерни стълбици, но да създават и така наречените „езерца с лилии“ - серии от нови преживявания, които ще задоволят нуждите на младежта от разнообразие. „След около година и половина те ще поискат да правят нещо различно“, казва той. Ако им предложите варианти, това е чудесен начин да ги задържите в компанията си.

6. Наблегнете на технологиите

Почти всички млади професионалисти копнеят да работят с последните технологии. Информирайте своите младежи как технологиите движат отрасъла ви напред. Ако компанията ви се грижи по някакъв начин за околната среда и пести енергия – споделете и това, младежите се интересуват. Те искат да чуят именно такива неща. А не се и съмнявайте, че те ще мотивират и всичките ви останали служители!

По материали от Джанет Новак, RealBusiness

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ