Как да наемаме победители

Как да наемаме победители

Как да наемаме победители

Ако сте чели доклада на Галъп за годишното състояние на работната сила в САЩ, значи знаете, че цифрите не са добри – 70 на сто от служителите не чувстват връзка със своята работа. Много е вероятно и вашите да са сред тях. Но това може да бъде променено.

Част от проблема може да се припише на лични тревоги, но това не е цялата история. „Когато потърсих основната причина за това прекъсване на интереса към работата в самото работно място, се оказа, че представата на служителите за това, което трябва да вършат, и мястото, където смятат че трябва да са в кариерата си, е много различно от реалността”, казва Джош Уорборг, регионален президент на компанията Robert Half International.

Обичайните решения може да се окажат недостатъчни, добавя той. „Между повечето елементи на емоционалното откъсване от работата има общо. Затова непременно изслушвайте служителите си и им благодарете; предоставяйте награди за поощряване на вътрешната конкуренция, бъдете гъвкави за работното време и приемайте варианта хората да работят от вкъщи.” Всички тези неща са важни, но най-важното от всичко е още от началото да се убедите, че наемате хора, които искат да вършат работата, която им предлагате, и ще продължат да се вълнуват от нея и за в бъдеще.

Ето как да направите това.

1. Търсете хора, които вече се интересуват от професията си.

„Много успешни компании търсят служители, които са показвали задълбочен интерес и към предишните си позиции”, казва Уорборг. „Някои хора са силно привлечени от работата си, без значение каква е тя.” Ще може да познаете дали това е така отчасти след като срещнете самия човек, но е важно и да проверите препоръките му. „Подобни служители оставят след себе си следа от хора, които са техни горещи почитатели и които са готови да разкажат за страстта и усърдието им в работата”, допълва специалистът.

2. Наемайте „новаци”.

Това, разбира се, не означава, че трябва да наемате недостатъчно квалифицирана работна ръка. Несъмнено, когато един кандидат за работа се яви с портфолио от установени връзки в индустрията, това е много ценно за вас. Обаче чувството за сигурност, което получавате, наемайки човек с години опит в онова, което ви е нужно, ще ви подведе – това е рецепта за емоционалното му откъсване от работата.

Често през вратата ви влизат хора, излъчващи усещането, че вече многократно са вършили онова, което искате от тях. Обаче работодателите, които задържат най-много служители и отчитат най-високо ниво на задоволство сред тях, търсят потенциала, а не това дали човекът вече е вършил работата, за която го наемат. Така, вместо да наемате според опита, наемете някого, за когото новата позиция ще е крачка напред.

3. Попитайте ги какво искат.

Разберете защо кандидатът иска да смени работата си. Попитайте го какво се надява да постигне през следващите пет години, каква корпоративна култура би му харесала и какво би го развълнувало на новата позиция. Умният интервюиращ ще си подготви списък с такива въпроси за всяко събеседване, убеден е Уорборг.

4. Бъдете честни със себе си.

След като вече знаете точно какъв кандидат търсите, ще може ли компанията ви и позицията, която предлагате, да посрещне и неговите нужди? Това ли е средата, в която той или тя иска да работи? Ще можете ли да предложите мечтаните предизвикателства? И въпреки че е малко вероятно да намерите абсолютно идеалния човек, ще можете ли да разговаряте откровено с него или нея за онова, от което е доволен, и за това, което не му пасва?

Ако наистина умеете да слушате и да бъдете 100 процента честни за възможностите, които предлагате, значи ще наемете най-добрите възможни хора.

Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ