Лесно ли се управлява от дистанция

Лесно ли се управлява от дистанция

Лесно ли се управлява от дистанция

Да се опиташ да накараш хората да правят това, което искаш никога не е било лесно. Още по-трудно е, когато те са от другата страна на земното кълбо например, както е в повечето мултинационални компании. И така, какво може един мениджър да направи, за да управлява успешно от дистанция? Най-важното, което трябва да запомните, е че мотивацията не е свързана с вас. Хората имат много малко общо с това, което искате. Ако те не осъзнават защо трябва да ви сътрудничат, няма да го направят. Ако те не виждат защо трябва да ви помогнат, няма да го направят.

Боб Бърг е едно от най-известните имена в областта на изграждането на лични и бизнес отношения. В скорошно интервю стана дума специално за управлението на отдалечени екипи:

- Един от основните принципите на човешките взаимоотношения е показването на грижа за другия човек. Как става това, когато все по-често взаимодействието лице в лице е рядкост?

- Лице-в-лице е отличен начин за директна връзка, но не е единственият да се изграждат човешките взаимоотношения. Отношенията на доверие могат лесно да се установят чрез телефон, електронна поща и социални медии. Всичко се свежда до добавянето на стойност към разговора, така че човекът отсреща да разбере, че сте загрижени за него. И далеч не толкова важна е вашата способност да общувате. Трябва да използвате инструментите, които са ви на разположение ефективно и да предизвикате доверие.

- Какви са някои от капаните, в които мениджърите, управляващи от дистанция попадат и които увреждат техните работни взаимоотношения?

- Първо, трябва да изясним какво е това, което "се крие зад технологията." С други думи, ако не искате да се конфронтирате с някой в действителен разговор може да изпратите имейл и да се опитате да се справите със ситуацията по този начин. Да, ще избегнете пряката конфронтация, но това често няма да доведе до благоприятно решение. Случва се точно обратното и ще се наложи да прекарате повече време и да се подложите на повече стрес в дългосрочен план по време на решаването на проблема. Когато става въпрос за спор или конфликт, тези отношения се решават най-добре лице в лице. Така че от голямо значение за разговора е неговата цел.

- Какви са  инструментите и техниките, които използвате във вашата собствена компания?

- Аз не съм технологичен човек, инструментите които поддържам са главно телефон, електронна поща и Skype. Техники? Просто да бъда себе си и да давам най-доброто, като се опитвам да разбера човека отсреща и да го подкрепям колкото е възможно повече. Технологията е просто инструмент. Човешките взаимоотношения са критичната част. Независимо по какъв начин провеждаме комуникацията си, не трябва да забравяме човешкия момент в нея.

Уейн Трумел за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ